Carl Ludvig Larsen, udlagt barnefader 1898 eller hvad?

Startet af Frank Hollinger, 10 Feb 2012 - 13:27

Forrige emne - Næste emne

Frank Hollinger

Min oldefar Carl Ludvig Larsen boede i en kort årrække i Gernersgade v. Nyboder. Familien fortæller, at han havde et sidespring med en kvinde, der resulterede i en dreng født i årene omkring 1897-1901.

Jeg har nu i nabolaget fundet en udlagt barnefader Carl Ludvig Larsen til en dreng født i Nyhavn 40 og det ser sandsynligt ud at det kunne være den dreng (og moder, naturligvis).

Men hvad står der i KB1898, opslag 242, 1892-1900, Holmen, Sokkelund, København - tolker en af jer også nedenstående som værende den rette tekst?:

Albertine Lindeschou ugift - 40 Aar Nyhavn 40 .1. sal i ......... Faderen udlagt at være Sømand Carl Ludvig Larsen

Takker på forhånd for hjælpen.
Mvh Frank H, Gentofte

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Frank.

Jeg læser:

d 14de
Juli
1898

Nyhavn 40

Christian Ludvig
Lindenschau *)
Larsen *)
Lindenskov *)
*) NB (Navneændring ifølge Københavns Amt
aJ 4.XII. 1958 - K.3100-647-58)

Albertine Lindeschou
ugift - 40 Aar
Nyhavn 40 - 1 Sal i Sidehuset
Faderen angivet at være Sømand
Carl Ludvig Larsen

d 13
Oktober
1899

I Kirken
af
Hr Pastor Welding

Dameskrædderinde Enke Sørensen
Korsgade 36 2S
Arbejdsmand Lindeschau
Istedgade 47 1S
Jord M. Svendsen

Moderens Opholdsted 10 md Dagen
var i Nyhavn 40 - 1 Sidesal
Tilladelse fra Faderen
at Barnet maa bære
hans Navn.
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Per Steen Larsen

Hej Frank

Jeg ser først dette indlæg nu, da jeg for nyligt er begyndt at forske i Albertine Lindenskov for en amerikansk efterkommer af hende. Det er næppe din Carl Ludvig Larsen, der er udlagt barnefader her. Ellers har det været et meget langvarigt sidespring, for de fik også et barn sammen i 1896 og ved folketællingerne 1901, 1906 og 1911 boede de sammen i Nyhavn 40, til han døde i 1911. Carl Ludvig Larsson var født i Sverige og var matros.

Med venlig hilsen
Per Steen Larsen

Frank Hollinger

Mvh Frank H, Gentofte