Odby, Refs, Thisted

Startet af Joan Kristensen, 30 Sep 2012 - 14:55

Forrige emne - Næste emne

Joan Kristensen

Hej hjælp ønskes til datoen på Niels Leergravs 2 dødsfald i Odby, Refs, Thisted bog 1705-1808 opslag 37, jeg læser datoen som helligtrekonger, men der står 3 og 4 udfor?
Hilsen Joan

Rune Stjernholm

#1
Hej Joan

Tager jeg helt fejl, hvis jeg tyder det således, at Niels Leergravs dødfødte barn er -ikke død men begravet- tredje søndag efter Helligtrekonger, og at det dødfødte barns mor, Niels Leergravs hustru er begravet en uge senere, nemlig fjerde søndag efter Helligtrekonger?

- - -

Ønsker du de præcise datoer, vil du kunne finde dem på siden her ved at indtaste årstallet 1775 i søgefeltet øverst:

http://www.geltzer.dk/kirkeaaret.php
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Joan Kristensen

Hej Rune
Så vidt jeg kan se er det et dødfødt barn, moderen er så nok død en uge efter fødslen, tak for din henvisning, jeg har en tilsvarende men denne er måske nemmere at se det på , jeg fandt dem i kirkebogen der hedder Odby, Refs, Thisted bog 1774-1814 opslag 107, der står dom III post og dom IV post foran og i bauers kalender er det den 22-1 og 29-1, så det er nok rigtigt, jeg takker dig for buddet, smiler, hilsen Joan

Rune Stjernholm

Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Joan Kristensen

Hej Rune
Jegb takker dig igen for henvisningerne jeg har føjet den til det andet jeg har, smiler, Hilsen Joan