Cathrina Lorentze(n eller s), videlse og bryllup før 1745, Løgumkloster

Startet af Ernst-Peter Bleshoy, 29 Sep 2012 - 01:35

Forrige emne - Næste emne

Ernst-Peter Bleshoy

Hej,

Kann nogen hjælper mig, at finde fødsels- og bryllup datoer af Cathrina Lorentze(n eller s) i Løgumkloster, Tønder ?

AO, KB Rinkenæs, Åbenrå, 1682 – 1838, Opsl. 199, Nr.4:
Den 27.Sept.1781 ved bryllup af hendes datter Ann Margreth i Rinkenæs er hun nævnt som:
"..... u. Cathrina Lorentze(n eller s) von Ellum im Amte Lygumkloster ...."
Hendes første, kendte (ægte) barn  Lorentz er født den 6.5.1745 i Rinkenæs.

Men nu kommer min problem, i AO starter kirkebøger for Løgumkloster for sent:
AO, KB Løgumkloster, Tønder F og V fra 1743 til 63, men videlser starter først 1748.

Er der endnu andere muligheder for, at søge efter hun i arkivalier i Ellum eller/og Løgumkloster sogn ???

Tak i forvejen

Venlig hilsen

Peter Bleshoy

Inger Buchard

De ældre kirkebøger for Løgumkloster ligger under Nørre Løgum; her finder du KB Løgumkloster-Nr. Løgum 1710-1747

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Christian Konstmann Autzen

NB:

Denne kirkebog ligger begge steder - altså både under Løgumkloster og under Nørre Løgum.

Jeg har undret mig lidt over dette, men det er bedre at have den 2 steder som ingen - når den nu dækker begge sogne.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ernst-Peter Bleshoy

Hej Inger og Christian,

Mange tak for jeres info om KB Nørre Løgum. Bogen er rigtig :D, men desværre fand jeg ikke min  "Cathrina"  :'(

Venlig hilsen

Peter