giftemål imellem Laurits og Elisabeth Christine født Hoffmann.

Startet af Hanne Bakke, 27 Sep 2012 - 17:14

Forrige emne - Næste emne

Hanne Bakke

Hej

Jeg vil forsøge at forklarer hvad det er jeg vil:

I forsøg på at finde ud af om hvad der siden hen skete med min tipoldemors søn som hun fik  med sin mand nr. 2.

Min tipoldemor Dorthe Sophie født Hansdatter og gift 2. gang med Lars Pedersen /Petersen den 25.05.1863 i Kongens Lyngby.
De får "som sagt" sønnen Laurits Emil Pedersen født den 08.09.1876 i Søllerød.

Jeg ved at ved en dåb i 1896 / 97 ved en slægtning står han (Laurits) som fadder til en dreng i
Søllerød kirke, og Laurits er hermed nævnt som soldat i Helsingør.

Den anden dag da jeg sad og kiggede tilfældigt i en kirkebog, efter en anden slægtning, faldt
jeg pludseligt over en Elisabeth Christine Hoffmanns død på funktionærboligerne på Bernstofslot.
AO 1952 - 1957, Jægersborg Slot, opslag 176.
Og hendes mand er nævnt ligesom min ane Laurits Emil Petersen, nu er det så jeg tænker om
det kan være min ane Laurits som var gift med hende!!!!!

Jeg har selv prøvet om jeg kunne finde dette giftemål i og omkring Gentofte, Hørsholm, men det
er jo ikke til.....
Hvis der var en som lige vidste hvordan man geberder sig i dette, ville det jo være skønt og få be/afkræftet om disse 2 havde noget med hinanden og gøre.
Det skal måske lige siges at Elisabeth Christine Hoffmann var født i Kongens Lyngby den 06.12.1876
og at hun er datter af Hans Christian Hoffmann og Juliane Christiane født Christensen.
mvh Hanne

:)

Ib Lucas Egebjerg Nielsen

Hej Hanne,

Nej det er ikke din Laurits Emil Pedersen, se her:

Politiets Registerblade:

Oplysninger om registerbladet
Udfyldelsesdato: 1-5-1908
Personer
Hovedperson
Lauritz Emil Petersen , 25-2-1879 , Søllested
Stillinger: Lakej
Ægtefælle
Elisabeth Christine Petersen , 6-12-1876 , Lyngby
Barn
Børge Petersen , 27-9-1907
Barn
Hoffmann Thorkil Petersen , 20-7-1909
Adresser
1-5-1908: Horsensgade 6 , 3.
1-11-1911: Engelstedsgade 46 , 2.
1-5-1913: Ruthsvej 8 , 2.


http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politsearch&task=displayresults&searchname=polit_simple&searchidentifier=1179675

Mh.
Ib Egebjerg Nielsen

Hanne Bakke

Hej Ib

Så fik vi det konstateret, mange tak for det... :)
hilsen Hanne :)