Lars Olsen Danske Livregiment

Startet af Jesper Dyring, 18 Sep 2012 - 13:20

Forrige emne - Næste emne

Jesper Dyring


Hej alle ,jeg har en dåb/fødsel af en Maren i undløse ved holbæk 1814-1830 opslag  68 nr 2 det er en Maren                                                                                                                                          jeg  jeg har fået teksten oversat af en af de dygtige folk ( Jens Viliam Froulund Villumsen ) han skrev                                                                                                                                         Ungkarl Lars Olsen,
Grenadeer ved Danske Liv-
regiment, af Borup i Søs-
trup Sogn. og Pigen Maren
Andersdatter af Vaadhuset
under Østrup, som af bemeldte
Soldat var besvangret, og
som hun i Vidners Paahør
udlagde til Barnefader                                                                                                                                          Er der nogle der ved hvor man kande finde op lysninger om sådan en soldat                Mvh Jesper dyring                                                                           

Jesper Dyring

Hej Til alle er der slet ingen der har et godt forslag til hvordan man kan finde en soldat i Danske Livregiment

Judith Olsen

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk


Jesper Dyring

Hej Karsten . Undskyld det har varet så længe om at svare, men jeg synes at Daisy er lidt tung at !! danse med  !! så mange tak for linket , jeg skal en tur på rigsarkivet i næste uge for første gang, det bliver spændende om jeg kan finde noget Mvh Jesper Dyring