Ingeborg Marie Olsen's forældre viet hvor?

Startet af Jørgen Chr., 23 Sep 2012 - 16:23

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Venligst hjælp mig til at kunne læse, hvor Ingeborg Marie Olsen's forældre er viet.  Ingeborg er født i Odense, Ejby den 12.04.1897, AO's opslag 66 nr. 5.  Her står, at forældrene hedder Ole Gotfred Olsen og Juliane Marie Andersen (35 år) og er viet i B......holms Kirke 28.02.1896.  Jeg har prøvet at finde dem i Ejby, hvor datteren er født men, nej, der står de ikke.

Jeg håber altså, at en af jer kan hjælpe mig.

De venligste hilsener.

Jørgen

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Jørgen.

De er viet i Bremerholms kirke (hedder nu Holmens kirke).
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Jørgen Chr.

Hej Jens.

Tusind, tusind tak.  Du er søreme en knag.  Jeg havde selv læst det som Bremerholms Kirke og været inde i Holmens sogn på AO men ...... jeg læste det, som om årstallet for vielsen var rettet fra 1886 til 1896 og, at Ingeborg Marie Olsen derfor var deres første barn, nemlig født i 1897, og kunne derfor ikke finde vielsen.

Efter at du bekræftede, at det måtte/skulle være Holmens sogn, så prøvede jeg at lede én gang til, dog stadigvæk uden resultat.  Så gik jeg for en sikkerheds skyld ind på årstallet 1886 og bingo, nemlig i opslag 266 nr. 14.

Jeg er virkelig ked af at have ulejliget dig men, Ingeborg Marie er så sikkert ikke deres første barn, som jeg troede, baseret på nævnte årstal.  Jeg burde måske have tænkt mig om, da der ved Ingeborg's fødsel står, at moderen var 35 år, og de havde vel ikke ventet 10 år på at få børn.

Altså endnu en gang beder jeg dig undskylde mig min brøde.  Jeg håber ikke, jeg har ødelagt din søndag.

De venligste hilsener.

Jørgen