Forsørgelsesberettiget

Startet af Camilla Hallingby, 22 Sep 2012 - 21:12

Forrige emne - Næste emne

Camilla Hallingby

Hvis man går ind i kirkebogen og slår op på Maribo, Lolland Nørre, Horslunde og går derefter ind på 1913-1933 i opslag 126, nr. 24. Barnets navn Edel Elisabeth Thornholm.

Under anmærkninger, står der noget om politiafhøring, forsørgelsesberettiget, hvordan finder jeg ud af hvor jeg skal slå op. Har prøvet, at læse mig til det, men kan ikke finde moderen, de steder jeg har ledt, så et eller andet gør jeg forkert.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak, (er stadig grøn i faget)

Sofie Petersen

Kære Camilla!
Jeg læser det som
Barnets Moder opholdt sig 10-Maanedersdagen i Lyngby-Taarbæk Kommune ifølge Politiafhøring af 6/10 1921 paa Baagø. Under 12/2 1921 noteret som forsørgelsesberettiget i Skibbinge, Moderens fraskilte Mands Forsørgelseskommune ved Skr. fra Skibbinge Sogneraad af 27/1 1922.
Venlig hlsen, Sofie
Venlig hilsen
Sofie Petersen
6780
sofienederby@mail.dk

Sofie Petersen

Kære Camilla igen!
Du spurgte om hvor du måske kunne finde moderen. Har du prøvet Skibinge i Præstø Amt?
Pigen er døbt i Halsted kirke- det er måske også et spor, selvom moderen er født på Baagø. Hun har måske været husholderske i Halsted- eller haft "diskret ophold?"
Vh igen, Sofie
Venlig hilsen
Sofie Petersen
6780
sofienederby@mail.dk

Camilla Hallingby

#3
Hvad betyder, se folio 58?, som står i kirkebogen??????

Kan ikke tyde kirkebogen 1911-1922, Halsted, Lolland Nørre, Maribo opslag 122 øverst

Edel Thornholm.

Camilla Hallingby

Hej igen igen

Nu har jeg forstået ordet folio.

Nu har jeg bare et spørgsmål, når moren er fraskildt og faderen er udlagt, hvordan finde man så ud af, hvor man skal finde flere opslysninger, når faderen kommer fra Raagø og moderen boede i Sæbyholm huse.

mvh
Camilla