Trinitatis sogn?

Startet af Erik Jensen, 20 Sep 2012 - 19:08

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Er der en af jer, der ved noget om følgende:
Når en person er død i Trinitatis sogn, står personen så også opført i kirkebogen for Trinitatis kirke, eller er der andre kirker i sognet?
Hilsen Erik

Anne Mortensen

Hvornår ?

Skt. Paul.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Keld Foldager

Hej Erik!

Dit spørgsmål kan ikke besvares entydigt, da vi ikke kender tid og begivenhed. Normalt er Trinitatis kirke kirken for Trinitatis sogn. København???

Med venlig hilsen
Keld

Erik Jensen

Tid og sted er Kbh. 1848.
Hilsen Erik

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#5

Her finder du sognekort for København fra forskellige perioder, bl.a. fra 1850, og fortegnelser over, hvilket sogn de forskellige gader hørte under, f. eks i 1840. Der er også en fortegnelse over anerkendte trossamfund, der havde deres egne sogne.

http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/print/lister.htm

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Erik Jensen

Tusind tak til jer alle, det her giver flere muligheder til at lede videre.
Hilsen Erik

bente lindhardt

Det er min erfaring, at når folk død i København, står de kun opført i det sogn, de er døde i.
Så hvis de dør på et sygehus, står de kun opført i det sogn, sygehuset tilhører, og det er ikke nødvendigvis det samme sogn som bopælssognet.


Hilsen
Bente Lindhardt

Erik Jensen

Tak Bente.
Jeg undrer mig bare over, at når en person står opført i dødeprotokollerne på Stadsarkivet til at være død i Trinitatis sogn, så burde han vel også være at finde i kirkebøgerne for Trinitatis kirke. Men nej - det er ikke tilfældet, deraf mit spørgsmål. Men jeg leder videre  ;)
Tak for hjælpen.
Hilsen Erik