Hvor er teksten??

Startet af Ole Dupont, 21 Sep 2012 - 00:06

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

Ikke sjældent har kompetente slægtsforskere hjulpet med computer-problemer, og nu har jeg brug for hjælp:

Min Outlook Express (mailprogram) har været træg et stykke tid, men nu er den helt gal...alle mails er tomme!!!

Altså ingen tekst i læsefeltet. Billeder plejet at fremkomme i samme felt, men disse skal nu åbnes som vedhæftede filer.

Jeg har forgæve søgt mulige indstillinger, som "nogen" måske er kommet til at ændre.

Kan noge hjælpe?

På forhånd tak.
De bedste hilsner

Ole Dupont

Lis B. Jensen


Forslag: Findes der mon ikke et reparationsmodul til programmet der kan ordne sagen?

Jeg ved det findes til Outlook - men ved ikke om det er det samme til Outlook Expres - og jeg kan ikke huske havd det hedder. - Mon man kan finde svaret på det hos Microsoft?
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Inge-Lise Trampedach

Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Ole Dupont

Tak for input  :)

Desværre ser programmerne ud til kun at være til at få tabte mails tilbage.

Mit problem er, at tekstfeltet er tomt, således at modtagne mails ikke kan læses  :(

Når jeg markerer en mail, sker der intet i lang tid, men så fremkommer overskriften, men UDEN meddelelsen (se foto).

Og nu her i aften er computeren ved at gå helt i stå, så nu ryster jeg lidt på hænderne.

Jeg overvejer at forsøge at opgradere IE eller lægge Servicepack 3 ind, men jeg er ikke sikker på, at det vil gavne, måske tvært imod.

Min udbyder er TDC, og jeg har på min oldgamle bærbare kunne konstatere, er der der ingen problemer, så teksten bliver altså ikke spist af TDC.

[vedhæfting slettet af admin]
De bedste hilsner

Ole Dupont

Finn Hansen

Hej Ole

Har du prøvet det, som man altid først skal prøv, nemlig kørt en søgning efter tabte klynger, eller tabte clustres etc. - flotte ord ikke :)

Sagt med andre ord, har du forsøgt dig med følgende:

Dobbelt KLIK på Denne computer eller KLIK på "Computer" inde i menuen Start

Find drev C:

HøjreKLIK og vælg Egenskaber ved at VenstreKLIKKE

Vælg herefter Funktioner (fanebladet i midten)

Vælg herefter "Undersøg Nu"...

Sørg for, at det kun er "øverste flueben" der er HAKKET AF...

Nu vælger du OK

OG svar bekræftende på, at du vil vælge "Planlæg ...."

Genstart din computer

Lad computeren starte op, uden at du blander dig i dens arbejde, hverken ved at trykke på taster eller mus ... Nu kører den 3 test lige efter hinanden og retter fejl i dit filsystem, hvis der er nogen.

Hvis den skriver, at den IKKE kan rette fejlene, da har du noget af et problem, da KAN det godt være at det er fejl på den fysiske harddisk og så ser sagen anderledes ud.

Selve Outlook overlader jeg til andre, at vejlede dig i, da jeg pure nægter at anvende nogen udgave af postprogrammer fra Microsoft ligeledes gælder det for deres Internet Explore - jeg er uddannet i det, jfr. min personlige mening bras, men nægtede at tage eksamen i det pga. disse programmers ringe beskaffenhed mht. sikkerhed. (må lige huske, at næve at I skal sikre jer, at I ikke har virus - jfr. seneste problemer med Internet Explore 7, 8 og 9 som har et virus indbygget), dette med sikkerhed, forsøger Microsoft at løse her i dag (fredag) efter kl. 19 med en Windows Update... Ellers læs inde på www.dr.dk nyhederne.

Men måske løses dine problemer ved at kører denne filreparations procedure, som er en funktion der normalt virker uden fejl i diverse udgaver af Windows.

Hvis dette var løsningen på dit problem, da skyldes det, at din computer har været gået DØD eller du har fejlagtigt kommet til at slukke for strømmen, således "åbne-filer" ikke blev lukket og gemt på din harddisk, hvilket netop løses med proceduren ovenfor beskrevet.

Håber du får løst dit problem

Venligst
Finn Hansen

Ole Dupont

Tak Finn,

Men desværre gav det ikke det ønskede resultat, og der var nu heller inte i vejen.

Jeg har så søgt på Microsoft opdateringer, som jeg egentlig troede blev installeret automatisk, men der var 112 (!) - det har vistnok givet en lidt bedre IE, men det har ikke influeret på Outlook Express.

Så hvis nogen kan knække den nød, vil jeg blive meget glad.

Der må jo være et eller andet, der er sket på min PC.

Gad vide, om et meget stort antal gemte mails kan udløse fejlen?
De bedste hilsner

Ole Dupont

Finn Hansen

#6
Hej Ole

Ærgeligt, at det ikke var denne, lidt, simple løsning, der skulle til for at løse dit problem med Outlook.

Og mht. om der er for mange mails, nej, det kan jeg med bestemthed sige nej til - kender folk der holder alt for meget af Outlook som har firmamails over rigtig mange år, også en ven der har over 30.000 mails i sin database, så der ved jeg positivt, at det ikke kan være det som er problemet.


Men spørgsmålet lyder nok mere på, om du kan regenerere hele mail-databasen igen, dermed mener jeg "ikke at slette alt post", men om det er muligt, at lave et nyt index over alle dine mails.
Prøv og søg på Microsoft TECHNET (en videndatabase, som jeg selv automatisk er medlem af) - her bør de om nogen kunne klare dit problem, måske kan du selv finde løsningen ved at beskrive problemet for dig selv, og derefter i databasen søge efter en løsning.

Men to klare råd skal der lyde :

1. Brug ALDRIG automatiske programmer, til at rette din fejl - resultatet kan blive, at du får en corrupt mail database - altså en defekt postkasse, hvor du kun delvist kan se lidt af din post om nogen overhovedet.

2. Lav en BACKUP af hele folderen "Outlook"

   Den finder du bla. i roden af dit C:\ drev, inde i ProgramData eller Programmer eller Programmer(86)
  måske i dem alle 3 - kan dæleme ikke huske det, da jeg jo nægtede at modtage eksamen i de
  programmer. Men se efter, hvor der står noget med "mail" og sørg for at kopier det.

   Derudover lav en kopi af din post inde i "C:\Users\dit-navn-eller-hvad-der-står\AppData\Local\Microsoft

   Her ligger der muligvis en masse data som du bør lave BACKUP af, før du går i gang med at reparerer
   dit postprogram.

  Derudover bør du også kikke i ""C:\Users\dit-navn-eller-hvad-der-står\AppData\Roaming\
 Om der ikke også ligger noget der, som har med Outlook at gøre, og som du bør lave backup af først.

Hvis du ikke kan se "AppData skal du sørge for, at alle filer er synlige "funktioner/mappeindstillinger/vis og klik på felter som gør synlighed" - jeg tror nu nok, du kan det meste selv.

Derudover ønsker jeg dig held og lykke og må desværre oplyse, at det kun er engelsk/amerikansk sprog på TechNet, men selv ud bør kunne få adgang der uden bøvl.

Tilføjet til først afsendt mail:

Du bør også tjekket om nogen af dine filer i mail-databasen overstiger 4Gbyte - dette er et alvorligt problem, hvis du anvender et 32 bit styresystem - (tjek højreklik denne computer eller computer og vælg egenskaber - her vil det fremgå af skærmen, om det er 32bit eller 64bit system du anvender).
ET 32bit system kan ikke håndterer filer over 4Gbyte, hvorfor din postdatabase i så fald ikke vil virke.
Derudover bør du ikke have slået "aktuel visning" til i dit postprogram, men det er tilladt i andre mapper, blot ikke i den akutelle indgående mappe, da det med stor sandsynlighed vil forårsage virusspredning, hvis en mail er inficeret. Disse to ting er lige blevet fortalt mig af min makker....

Venligst
Finn Hansen


Ole Dupont

NYT: Den nederste læserude (som er tom ved markering af mails) virker i en bestemt sammenhæng, nemlig hvis man tager strømmen fra computeren. Så fremkommer der den sædvanlige tekst om, at man ikke har lukket mailprogrammet korrekt, samt at man skal klikke "Her". Mystisk....  ???
De bedste hilsner

Ole Dupont

Finn Hansen

Hej Ole

Det du gør der, kræver netop, at du kører en scandisk (det jeg beskrev ovenfor med computer/egenskaber etc.), da når dit mail-program skiver det til dig, betyder det netop, at der er krydskædede filer eller åbne-filer som ikke blev lukket korrekt da du slukkede computeren.

Du kunne måske få glæde af, at geninstallerer dit Outlook og så via din backup "IMPORTERER" alle dine breve til den friske udgave!!! - har du prøvet det?

Ps. naturligvis kræver det, at du først laver backup af alt din post og dine indstillinger.

Venligst
  Finn Hansen

Ole Dupont

Jeg vedhæfter lige et foto af den omtalte meddelelse i læseruden.

Hvordan sikrer jeg mig, at min mails ikke forsvinder, hvis jeg fjerner Internet Explorer (og dermed OE) for at genindstallere?

[vedhæfting slettet af admin]
De bedste hilsner

Ole Dupont

Lis B. Jensen

Hej Ole

Jeg ville tage en backup af mails inden. Gem dem et sted hvor du nemt kan finde dem igen til import.

Hvad sker der hvis du klikker på det markerede ord her
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Ole Dupont

Hej Lis,

Ja, men jeg er ikke helt klar over, hvordan man tager back-up af mails. Jeg gjorde det for mange år siden, men jeg har desværre glemt hvordan.

Når jeg klikker på "her", forsvinder alt i den nederste læserude  :-\
De bedste hilsner

Ole Dupont

Karsten Damén

#12
Ole

Med al respekt for de gode råd du har fået, så tyder meget dog på, at du nok ikke kan løse problemet selv; heller ikke med "fjernsupport" her fra forum.

Prøv at læse dette sted om forskellige problemer med Outlook Express:

http://www.insideoe.com/problems/


Hvis der er noget på den website du ikke forstår (og det er der nok), vil du nok være bedre tjent med at få assistance hjemme hos dig selv af en kyndig person, som kan håndtere Outlook Express problemer.

Outlook Express, som jeg selv har brugt engang, vil jeg ikke anbefale til nogen.  Webmail er et bedre alternativ.

Dit aktuelle problem svarer måske til det, der er beskrevet nedenfor, men det lyder ikke som helt det samme:

Messages in Inbox or other mail folders disappear

First check the obvious. Click View | Current View and be sure it is set to "Show All Messages". Also verify that "Show replies to my messages" is not checked or you will see only replies to your messages.

If the Current View setting is correct, then the *.dbx file for the problem folder has been damaged or deleted. Older versions of McAfee VirusScan are known to delete OE's *.dbx files if the email or Internet download scan is enabled. You can download a patch on the McAfee web site, or simply disable both the email and Internet download scan modules in VirusScan. These are not necessary to protect your computer if you still have VirusScan running in the background and scanning executable files as they are opened. In fact, the only real reason to use email and download scanning is to make you feel more secure. If this is the cause of your problem, I am sorry to say your messages are irretrievably lost.

In the case of a damaged "Inbox.dbx" file, a new Inbox with the default "Welcome to OE" message will have been created automatically, and will now be using the file  "Inbox(1).dbx" or similar. Likewise a new *.dbx file will have been created for any of the "system" folders that are damaged, Drafts, Deleted Items, Outbox and Sent Items. If your default email account is Hotmail or IMAP, the associated files will be named like "Hotmail - Inbox.dbx" or "<IMAP account name> - Inbox.dbx", etc. However the original *.dbx file will still be there, although OE will be unable to display it.

If the damaged *.dbx file still exists, or its temporary version *.dbt, move it to a new empty folder in Windows Explorer. You can then try DBXtract or Macallan Outlook Express Extraction to extract what messages it can.


med venlig hilsen
Karsten

Lis B. Jensen

Hej Ole

Der må under filer være en måde at eksportere på
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Ole Dupont

Lige en opdatering:

Jeg skiftede til Thunderbird, som er OK. Men så kommer det mystiske: I forbindelse med fjernelse af en ondsindet virus, er alle mails nu kommet tilbage  :)

Nu skal jeg så til at skifte computer, så spørgsmålet er nu, om man skal fortsætte med Thunderbird, eller om man skal investere i Outlook til den nye computer.
De bedste hilsner

Ole Dupont