Opslag i vejviser 1950 Esbjerg

Startet af Ole Thyge Plannthin, 18 Sep 2012 - 20:06

Forrige emne - Næste emne

Ole Thyge Plannthin

Jeg søger oplysninger om Søren Poulsen Martinsen, der skulle være fiskehandler i Esbjerg efter krigen. Jeg vil derfor være glad, hvis nogen kan finde ham i vejviseren 1950 (adresse), så kan jeg søge videre i folketællinger i Rigsarkivet.

Søren Poulsen Martinsen er født 2. april 1888 i Gammelby, Jerne Sogn og opvokset som plejebarn hos gårdejer Niels Kristensen og Karen Sørensen i Gammelby.
Jeg ved, at han 1930 opholder sig i Norge som fiskehandler, idet hans datter Karen Margrethe Martinsen bliver født 5. april 1930 og døbt i Laksevåg Sokn, Hordaland Fylke. Søren Poulsen Martinsen er gift med Bertha Hole, der er norsk. Hun skulle i henhold til mine oplysninger være død 1959 i Esbjerg.

På forhånd tak
Ole
mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper

Ole Laursen-W.

Hej Ole,

Prøv om Esbjerg Byhistoriske Arkiv, http://www.eba.esbjergkommune.dk/Om%20arkivet/Brug%20af%20arkivet.aspx, kan være behjælpelige. De har givetvis vejviseren fra 1950.
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Ole Thyge Plannthin

Tak til Ole Laursen-W.
Jeg har sendt forespørgsel til Esbjerg Byhistoriske Arkiv. De kan/vil forhåbentlig hjælpe.  :)
Ole
mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper

Ole Thyge Plannthin

Har fået svar og god hjælp fra Esbjerg Byhistoriske Arkiv. Her findes ekselente søgbare databaser.  :D
mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper