Hvor forsvandt Johan Ludvig Frederik Schønemann hen?

Startet af Keld Sørensen, 24 Jan 2012 - 12:26

Forrige emne - Næste emne

Keld Sørensen

Johan Ludvig Frederik Schønemann er født i Søndbjerg Sogn, Thisted Amt. 12. december 1928. (Se kirkebog 1814-74, opslag 25, nr. 6).
FT-1850 er han 22 år, ugift og i drejerlære i Varde.
FT-1855 er han 26 år, blevet viet til Nielsine Augusta Pedersen. Familien bor i Silkeborg.
FT-1860 ses familien i Holstebro.
FT-1870 er Johan Ludvig Frederik Schønemann i Sønder Feldign Sogn, Ringkøbing Amt. Han er nu blevet enkemand.
15. april 1876 bliver han viet til Ane Dorthea Jensen Skarrild Kirke, Ringkøbing Amt. Dette ægteskab bliver imidlertid af kort varighed. Konen dør 22. maj 1877.
17. maj 1878 vies Johan Ludvig Frederik Schønemann til Anne Marie Nielsen. Det sker i Ådum Sogn, Ringkøbing Amt.
FT-1880: Johan Ludvig Frederik Schønemann, 52 år og Anne Marie Nielsen bor nu i Dejbjerg Sogn i Ringkøbing Amt.
Han ses ikke i FT-1890 for Dejbjerg Sogn. Ejheller ses han død mellem 1880 og 1890 i dette sogn.
I de forskellige ægteskaber fik han mange børn i de forskellige sogne, hvor han muligvis har taget ophold i sin alderdom. Her har jeg også søgt. Men uden resultat.
Så: Hvor forsvandt Johan Ludvig Frederik Schønemann hen?
Mvh.
Keld Sørensen.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Keld Sørensen

Hej,
Tak for din henvisning til FT-1890 i Dejbjerg Sogn.
Så må jeg søge videre derfra.
Mvh.
Keld.

Keld Sørensen

Tillader mig at rykke mit spørgsmål frem, idet jeg ikke, trods ihærdig søgen, er kommet videre, også efter henvisningen til Dejbjerg Sogn, FT-1890.
Forslag og idéer til at finde Johan Ludvig Frederik Schønemanns videre færden efter 1890 modtages meget gerne.
Mvh.
Keld Sørensen.

Anne Mortensen

Man kunne spørge - hvor blev resten af familien af hustru og børn - har du søgt dem ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Keld Sørensen

Jeg har fundet tre af de børn, der er nævnt i FT-1880 Dejbjerg Sogn i Ringkøbing Amt i Politiets Registerblade. Heriblandt Caroline Nielsine Augusta, der er den egentlige årsag til min interesse for faderen Johan Ludvig Frederik Schønemann.
Jeg har gennemset nabosogne og andre sogne, hvor han tidligere har opholdt sig i forbindelse med sine tidligere ægteskaber. Dog uden resultat. Eller måske har jeg overset noget...?
Mvh.
Keld.

Gitte Johansen

Nu skal jeg se, om jeg selv kan hitte rede i, hvad jeg har fundet til dig.

Niels Jens Schønemann, bliver konfirmeret i Stauning 1892-1909, opslag 103.

Han bliver viet i Varde, 1892-1909, opslag 1892-1918, opslag 89.

Han er fadder til barn af hans kone, 1892-1901, opslag 45.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Ringkøbing, Bølling, Stauning 1892-1909, opslag 181 er Johan død
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Ringkøbing, Bølling, Stauning, 1910-1932, opslag 259, Ane Marie død.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

FT1901, Stauning, opslag 246.

De flytter fra Dejbjerg 1895.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Keld Sørensen

Hej Gitte,
En stor tak med hjælp til at spore Johan Ludvig Frederik Schønemann og hans families videre liv.
Du skriver vedrørende sønnen Niels Jens Schønemann »Han er fadder til barn af hans kone, 1892-1901, opslag 45.«
Jeg kan ikke se den periode du nævner i kirkebog for Varde Sogn?
Mvh.
Keld.

Gitte Johansen

Nej, jeg har da også skrevet forkert. Det er i Dejbjerg, men samme tid og opslag.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Keld Sørensen

Hej'
Tak for den seneste henvisning og endnu engang tak for hjælp.
Mvh.
Keld.

willy rekdal schønemann

Citat fra: Keld Sørensen Dato 24 Jan 2012 - 12:26
Johan Ludvig Frederik Schønemann er født i Søndbjerg Sogn, Thisted Amt. 12. december 1928. (Se kirkebog 1814-74, opslag 25, nr. 6).
FT-1850 er han 22 år, ugift og i drejerlære i Varde.
FT-1855 er han 26 år, blevet viet til Nielsine Augusta Pedersen. Familien bor i Silkeborg.
FT-1860 ses familien i Holstebro.
FT-1870 er Johan Ludvig Frederik Schønemann i Sønder Feldign Sogn, Ringkøbing Amt. Han er nu blevet enkemand.
15. april 1876 bliver han viet til Ane Dorthea Jensen Skarrild Kirke, Ringkøbing Amt. Dette ægteskab bliver imidlertid af kort varighed. Konen dør 22. maj 1877.
17. maj 1878 vies Johan Ludvig Frederik Schønemann til Anne Marie Nielsen. Det sker i Ådum Sogn, Ringkøbing Amt.
FT-1880: Johan Ludvig Frederik Schønemann, 52 år og Anne Marie Nielsen bor nu i Dejbjerg Sogn i Ringkøbing Amt.
Han ses ikke i FT-1890 for Dejbjerg Sogn. Ejheller ses han død mellem 1880 og 1890 i dette sogn.
I de forskellige ægteskaber fik han mange børn i de forskellige sogne, hvor han muligvis har taget ophold i sin alderdom. Her har jeg også søgt. Men uden resultat.
Så: Hvor forsvandt Johan Ludvig Frederik Schønemann hen?
Mvh.
Keld Sørensen.

som nybegynder var jeg gået i stå da jeg "mødte" johan ludvig schønemann. Anders Poulsen, der nævnes i FT1880 opslag 55, Ringkøbing - Bølling - Dejbjerg er nævnt som hans søn. AP er min farfar. Anders og hans bror Jens Thornvig (?) Poulsen er sønner til Ane Dorthea Jensen og husmand Anders Poulsen. AP får navnet Schønemann ved Ane Dorthea vielse til Johan.
Mvh Willy Schønemann

Keld Sørensen

Hej,
Min linie til Johan Frederik Ludvig Schønemann går fra hans ægteskab med Ane Dorthea Jensen. De får en pige, Caroline Nielsine Augusta Jensen, f. 21. december 1872 i Skarrild Sogn. Uægte, da de på det tidspunkt endnu ikke er gift.
Ane Dorthea Jensen var tidligere gift med en Anders Poulsen fra Ådum Sogn.
Caroline Nielsine Augusta Jensen kommer til København i 1901, hvor hun bliver viet til slagtersvend Niels Christian Vilhelm Nielsen. I dette ægteskab fødes tre børn. De bliver separeret og han dør i 1907.
Hun bliver atter gift i 1910 med Heinrich Ferdinand Paul. Han er f. i Flensburg. Bliver aldrig dansk statsborger. Deltager bl.a. i 1. Verdenskrig som »Obermatros« i den tyske flåde.
De bliver skilt i begyndelsen af 1934.
Heinrich Ferdinand Paul dør i 1940 og Caroline Nielsine Augusta Paul/Schønemann dør i 1960.
Hvis du er interesseret i yderligere information om Johan Frederik Ludvig Schønemann, kan jeg måske hjælpe.
Mvh.
Keld Sørensen.



Susanne Vestergaard

Hej Jeg sidder og ser på ejendomshandler på Hammerum Herred og kommer forbi dette i 1884

Skøde fra kroejer Johan Frederik Ludvig Schønemann. Råbjerg Kro, til husejer Boj _Lauridsen Kjær. Skarrild, på 2 parceller, fra hans ejd. i Skarrild, matr. nr. 29c og 29e, Nørreland.

Kan du bruge dette til noget?

Mvh
S. Vestergaard