Henning Rasmussen, Lolland

Startet af Tommy, 14 Sep 2012 - 13:04

Forrige emne - Næste emne

Tommy

Anne Henningsdatter * 1763 i Horslunde, Maribo
AO: 1747-1813, Nordlunde, Lolland, Maribo - opslag 68

Af forældre er kun nævnt faderen: Henning Rasmussen - hvordan finder jeg ud af hvem moderen er ??

Mette Lund

Hej Tommy

Dette kunne være Henning med familie i FT-1787:

Maribo, Lollands Nørre, Horslunde, Nøbølle, , 6, FT-1787, B4197
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Henning Rasmusen   70    Gift   Hosbonde   Bonde og gårdbeboer   
Karen Knudsdatter   45    Gift   Madmoder      
Knud Henningsen   18    Ugift   Barn af sidste ægteskab [Henning Rasmusen og Karen Knudsdatter]      
Claus Henningsen   17    Ugift   Barn af sidste ægteskab [Henning Rasmusen og Karen Knudsdatter]      
Niels Henningsen   13    Ugift   Barn af sidste ægteskab [Henning Rasmusen og Karen Knudsdatter]      
Giertrud Henningsdatter   8    Ugift   Barn af sidste ægteskab [Henning Rasmusen og Karen Knudsdatter]      
Lisbeth Henningsdatter   5    Ugift   Barn af sidste ægteskab [Henning Rasmusen og Karen Knudsdatter]

Det er Hennings 2. ægteskab, så måske er Karen Knudsdatter ikke moderen til Anne, men prøv at kigge vielser i årene før Annes fødsel. Hvis vielsen ikke findes i Horslunde, så prøv de nærliggende sogne.

Mvh.
Mette

Tommy

Har fundet et ægteskab i Utterslev sogn, Lolland Nørre, Maribo
Henning Rasmussen og Anne Jørgensdatter viet den 07. november 1753
AO: 1682-1814, Utterslev, Lolland Nørre, Maribo - opslag 103

Men om det er hans' 1'ægteskab må jeg undersøge nærmere.

Tak for din hjælpen jeg vil undersøge om det er den familie jeg søger.


Mette Lund

Hej Tommy

Henning Rasmussens (første) hustru bliver begravet 17. juni 1767, Horslunde 1747-1813 opslag 313. Det er lidt svært at se hustruens alder, men måske står der 35 år.

Enkemand Henning Rasmussen og pige Karen Knudsdatter bliver viet 4. dec. 1767, Horslunde 1747-1813 opslag 226.

Mvh.
Mette

Tommy