hvad blev der af Elna Johanne Jenny Viola Petersen

Startet af Bjarne Thorndal Feddersen, 06 Sep 2012 - 18:53

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej
Elna Johanne Jenny Viola Petersen boede ifl. Politi reg. i Adelgade 82 i København til d.5/8-1917. hun flyttede "måske" til Jylland derefter, men hvordan og evt. hvor finder jeg hende derfra???
Hun er født i Løgstør d. 11/2-1889.
Ft.1901
Frederiks d. 7 stiftelse 1891 Elna Johanne Jenny  Viola Petersen. K.11/2-1889 Ugift. folkekirken. Løgstør 1892 Barn.
Dråby sogn, Horns, Frederiksborg, Jærgerspris opslag 493.

Håber nogen kan hjælpe mig 


Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Gitte :-) nææ det har du ret i , :-)
"hun flyttede "måske" til Jylland derefter" som jeg skriver. Det er jo derfor at jeg søger hjælp her inde, for at finde ud af hvad der såå er blevet af hende.  ;D og hvordan jeg evt. kan finde sporet af hende.
Hilsen Bjarne :-)

Anette Eriksen

Hej Bjarne,

Har du tjekket Folketællingen for 1925 i Løgstør? Det kunne jo tænkes, at hun var flyttet tilbage.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Anette  :) nææ det har jeg ikke da jeg pt. syntes det var en lidt umulig opgave da jeg ikke kender gadenavnet hvor hun evt. er bosat og der er jo en del gader  :-\
men tak for budet  :)
Hilsen Bjarne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Gitte  :'(
Undskyld jeg læste lidt forkert i dit svar, kan se det var lidt længere  i Kbh og ikke
"ikke længer". i Kbh.

Men stadig hvordan kommer jeg videre herfra altså 1922
Hilsen Bjarne

Anette Eriksen

Hej Bjarne,

Ved du om hun blev gift? I givet fald kunne du kigge i kirkebøgerne, som Adelgade hørte under.

Fra Fogsgaard.org

Kvarter: Sankt Annæ Vester

Sognetilhør i 1918: Trinitatis, Sankt Pauls, Frederiks

Mange hilsner
Anette Eriksen


Gitte Johansen

Hej Bjarne.

Det er i orden.


Nu skriver Anette jo nok så rigtigt, om hun flytter tilbage til Løgstør.

Men har hun egenligt boet der ret længe? Kom hun ikke på hjemmet, da hun var spæd?


Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej  Gitte nej ikke som spæd, men hun kom til Stiftelsen i 1892 og har måske været i peje inden Jærgerspris,
og var der ifg. Ft 1901 sammen med sin ældre søster, som kom dertil 1891

og Elna Johanne Jenny Viola Pedersen datter af Ugift Kirstine Margrethe Pedersen af Løgstør og udlagt Barnefader Marskinarbejder Julius Peder Jensen, Ålborg
Født Løgstør sogn 11 Fbr.1889, hjemmedøbt. 1. april 1889, ikke fremstillet i Løgstør kirke.
Konfimeret d.19 April 1903 af Sognepræst: Berthelsen. Skovkirken.
1892 - 1922 Dråby, Horns, Frederiksborg. opslag 148 nr. 8, konfimeret piger 1903

Og var tyende, hus 2, hos Niels Peter Nielsen ifg. Ft. 1906. er 1. gang reg. i politi reg. 1915. (hvad jeg har fundet) men derefter ?? er det op ad bakke.

Hilsen Bjarne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Anette

Nej jeg har ikke nogen forlyden om, at hun har været gift.

Tak for oplysningen, vil prøve at se i Kb.
Hilsen Bjarne