Hjælp til at finde Hans Peter Mau´s forældre

Startet af Nicolai Sørensen, 03 Sep 2012 - 14:33

Forrige emne - Næste emne

Nicolai Sørensen

Hejsa

Er der nogen herinde som kan hjælpe os med at finde Hans Peter Mau's forældre og evt. endnu ældre aner? :-)

Han er født Sep 14 1901 Kliplev Lundtoft Åbenrå Kliplev  1894 1927 X X X X opslag 30 højre side nr 33.

I Kirkebogen kan vi kun finde hans mor Ida Caroline Maria Jepsen ( Tolker vi det til) og hun er født i Perbøl Der er ingen data udover dette. Så vi kan ikke komme videre da vi ikke ved noget om hende.. 

Han er viet med Dora Wilhelmine Kock 28 Nov 1926 i Åbenrå Rise Åbenrå Åbenrå  1905 1944 X opslag 55 nr 33

Vi kan heller ikke finde ham under konfirmationer, hverken i Åbenrå eller i Kliplev.

Håber at i kan hjælpe

Mvh Janne og Nicolai

Gitte Johansen

I Kliplev 1894-1927, opslag 180, nr. 19 er forældrene viet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nicolai Sørensen

Hej Gitte

Mange tak, Hvor er du bare god.. Men hvordan pokker fandt du dem så hurtigt???? Vi har brugt rigtig lang tid på at søge rundt i de forskellige kirkebøger fra det område.

Mvh Nicolai

Gitte Johansen

Jeg kunne jo bare se, de ikke var gift, dan han bliver født.

Så kørte jeg bare kirkebogen igennem.

Sommetider er man jo heldig.


Det bliver så værre at finde mere, for er det meste ikke fra Slesvig, fødsler og konfirmationer på forældrene?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nicolai Sørensen

Haha okay det var jo egentlig ganske simpelt.. vi må bare have overset det.. :-(

Så langt er vi slet ikke kommet. Vi havde faktisk besluttet os at lukke computeren ned for nu og så først kigge på det i aften men nu hvor der var et svar måtte jeg lige sige mange tak for hjælpen.. 

Mvh Nicolai

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peer Petersen

Jeg kendte en Hans Peter Mau der var bagermester i Fredericia. Han flyttede tilbage til Aabenraa. Det er vel ikke ham  du har i tankerne?

Peer

Nicolai Sørensen

Gitte: Endnu en gang mange tak for informationer.. Det er altid rart med nogle billeder..

Peer: Det ved vi faktisk ikke. Det er en side af familien som der ikke har været den store kontakt til.. :-)