DIS-Wiki - Et hjertesuk

Startet af Hans Poulsen, 30 Aug 2012 - 09:43

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



Det har alle dage været god latin ikke at kritisere, hvis man ikke selv har bedre forslag og idéer etc. at komme med.

Her skal der ikke kritiseres - kun en svag lyd af hjertesuk må kunne høres.

"Hvad har du så selv af forslag, der kan fritage dig for hjerteproblemer", hører jeg medforskere spørge.

Ingen, desværre, og det gør mig selvfølgelig sårbar.

For at sige det rent ud: Jeg døjer med hurtigt at nå frem til de rette ord eller tekster, som DIS-Wiki allerede rummer. Stærke, prøvede kræfter står bag DIS-Wiki. og idéen med DIS-Wiki er indlysende god. Bare synd - i hvert fald for mig - at jeg ikke når frem til den forklaring, jeg konkret søger.

Tidligere i dag henviste jeg en medforsker til at søge viden om den såkaldte pater-est-regel og måtte i min kvide nøjes sige, at hun ville  kunne finde informationer herom på nettet. Et tamt råd at give. Det råd havde været tifold bedre, hvis jeg kunne have sagt: Se herom på DIS-Wiki - nærmere betegnet dér og dér.

[Forinden havde jeg selvfølgelig prøvet at finde det rette sted på DIS-Wiki, men klarede ikke at finde kilden].

Det er temmelig sjældent, at jeg ser andre slægtsforskere i DIS-grupperne henvise til DIS-Wiki. Jeg lurer på, om der måske er andre, der har samme besvær som jeg.

Hvor er det, at jeg går galt i byen? Prøv, please, at sige, hvad jeg præcist burde have gjort i pater-est-anliggendet, så min henvisning var blevet meningsfyldt for og forstået af spørgeren.

Venlig hilsen - ikke mindst til initiativtagerne bag DIS-Wiki

Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Buchard

Wikipedia-brugere vil være vant til skærmbilledet. Den letteste vej til et opslag er søgefeltet

Pater-est:

Brug søgefeltet i venstre spalte. Skriv pater est og du lander i opslaget.
Havde der ikke været lavet et opslag om Pater est, ville du blive spurgt, om du ville skrive det  :)
Gode forslag til emner og tekster modtages med glæde af redaktøren.

Næste nummer af Slægt&Data bringer en kort brugsanvisning til DIS-Wiki, som forhåbentlig løser brugernes eventuelle problemer med at finde rundt.

mvh
Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Hans Poulsen



Hej Inger

Tak for dit lynhurtige svar, der kom cirka 20 minutter efter mit hjertesuk, og som jeg læste i samme øjeblik, det var sendt.

Grunden til, at jeg ikke straks takkede dig, var ene og alene for at give andre lejlighed til at ytre sig.

Det har ingen fundet anledning til, så nu vil jeg ikke trække den længere.

Jeg erkender, at du har ret:

Det er nemt at nå frem til DIS-Wiki for at se, om et emne findes dér.

Dit råd blev fulgt, og pater-est blev brugt.

Nu giver jeg linket til DIS-Wiki - og så kan andre jo hurtigt overbevise sig om, hvor let det er:

http://wiki.dis-danmark.dk/index.php/Forside

Med venlig hilsen - og tak igen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag