Søgen efter slægtninge i Tyskland

Startet af Helge Lersted, 30 Aug 2012 - 14:21

Forrige emne - Næste emne

Helge Lersted

Er der nogen som har erfaring med, eller viden om, søgning i tyske kirkebøger ?
Papirmagervend Johan Christopher Steinmeyer indvandrede omkring 1777 fra Vestfalen til Randbøl i Vejle Amt, og hans fødsel omkr. 1740 - 1744, samt hans forældre, er jeg interesseret i at finde frem til.
Helge Lersted, medl. 5190

Hanne Fachmann

Hej og velkommen...

Kender du de personer som der findes via Mormonerne?

Der er cirka 10 som bære det samme navn som ham du efterlyser,
så det må have været populært i familien.

Prøve og se på linket her og hent den hjem, så du finde ud af hvem der kan være din
ane.

https://familysearch.org/search/records/index#count=20&query=%2Bgivenname%3A%22Johan%20Christopher%22~%20%2Bsurname%3ASteinmeyer&offset=20

Inger Buchard

Ud over Family Search kan jeg foreslå:

Steinmeyer er et ret almindeligt navn i Tyskland, så en søgning på www.google.de efter Papiermacher og Steinmeyer forstyrres af mange moderne forekomster.

En søgning på www.genealogienetz.de => Metasuche giver kun få hits på Christopher og Steinmeyer/Steinmeier, men prøv selv med de ældste drenges navne. Måske er der bid.

Hvis du kan tysk, kan du melde dig til en Mailingliste for Westfalen
http://wiki-de.genealogy.net/Westfalen-L

Læs med et par uger, så du kender omgangsformen. Derefter kan du præsentere dig selv og din søgning.
Husk at nævne navn, erhverv og alle børnenes fornavne i rækkefølge, da det jo kan give en ide om, hvad Joh. Chr. Steinmeyers forældre hed.
Det skulle ikke være umuligt at finde hans ophav, da papirmagererhvervet ofte gik i arv.

Inger

Redaktør på DIS-Wiki

Helge Lersted

Hej Hanne! 
Jeg takker for dit svar. Family Search kender jeg, men de kan ikke hjælpe mig, da de angiver forskellige personer med samme navn, og det er ikke muligt at afgøre hvem de rette forældre er.
Helge

Hej Inger!
Jeg takker for dit svar, og i det ser jeg muligheder i de to tyske Wepadresser du foreslår, det vil jeg arbejde videre med via en tyskkyndig ven. Tak for det
Helge