Poul Bak Hansen

Startet af Margit Irene Hornbæk Rasmussen, 16 Nov 2012 - 16:06

Forrige emne - Næste emne

Margit Irene Hornbæk Rasmussen

J
eg søger efterkommere af Poul Bak Hanse, født 1884 i Vester Alling

Ulla Bente Hornbæk Hansen

Margit, du skriver alt for lidt oplysninger, så folk kan hjælpe dig.
Der er jo næsten intet at gå efter iflg. dine oplysninger.
Skriv, hvornår han er født - døbt - hvor han er døbt - hans forældre- vielser, ja alt hvad du overhovedet ved af oplysninger.
Så skal du se, så er der større mulighed for, at n ogen kan hjælpe dig.

Din søster Ulla

Else Skovbo Jensen

Hej
Husk også at skrive i hvilket herred og hvilket amt Vester Velling ligger. Jeg ved det godt, fordi jeg bor i nærheden, men da den, der evt. vil hjælpe dig måske bor i en helt anden del af landet, kan man ikke forvente, at hjælperen først skal slå op på f. eks. www.krabsen.dk/stednavnebase

med venlig hilsen
Else

Margit Irene Hornbæk Rasmussen

Hej Else

Jeg søger som sådan ikke noget om Poul Bak Hansen. Han er min farfar - har aldrig kendt ham, men fundet frem til ham med hjælp fra folk, som kendte ham.
Jeg har fået at vide, at han vist nok havde et andet (uægte) barn foruden min far, så det er det, jeg prøver, om jeg evt. kan få klarlagt her.
Så derfor har jeg ikke skrevet mere, da jeg mener at evt. efterkommere vil kunne genkende det, hvis de ellers er slægtsforskere.
Jeg har selv forsøgt (forgæves)at finde noget i Vester Allings kirkebøger omkring 1810 - 1816, da jeg er næsten sikker på det må være i det tidsrum, da Poul stak af fra Danmark, da han mærkede at "tampen" brændte med risiko for en faderskabssag. Dette har jeg fået at vide af en slægtning til min far, som blev født 1914.
Men hvis du kan give mig nogle tips, vil jeg være taknemlig.

Hilsen
Margit

Søren Juul Mikkelsen

#4
Else, dit indlæg skabte lidt unødig forvirring omkring sognet. Margit skriver om Vester Alling (ikke Velling), desuden kan man sagtens slå et sogn op på AO uden at kende Amt og Herred, blot det er et unikt navn, og det er Vester Alling.

Bortset fra det er jeg enig i at man bør oplyse så meget som muligt for at undgå unødigt arbejde for os der gerne vil hjælpe.

Margit, kan du oplyse en præcis fødselsdato og sogn for din fars fødsel?
Har du nogen anelse om hvorvidt det andet barn er født før eller efter din far?
Hvilket år stikker din farfar af fra Danmark?

vh Søren

Margit Irene Hornbæk Rasmussen

Hej Poul

Tak for dit indlæg. Min far er født 6. februar 1914 i Østrup v. Albæk. Hans mor tjente på en gård i nærheden af Vester Alling, hvor Poul boede. Poul er født d. 28. februar 1884 i Vester Alling. Iflg. allimentationspapirerne (resolution af d. 12/12-1914) var hans ophold på daværende tidspunkt ukendt. Senere, iflg. Pouls fader, lå han syg i Spanien. Altså må et evt. andet barn være født før min far. I 1922 fik myndighederne oplyst, at han var bosat i Bergen i Norge, og det længe ventede børnebidrag skulle nu erlægges årligt.

Jeg ved ikke bestemt, om der findes en slægtning/slægtninge, men det kunne være interessant, om der gør.

Vh
Margit     

Else Skovbo Jensen

Hej Søren

Jeg beklager, at jeg i mit svar blandede Vester Velling( i Viborg amt) og Vester Alling ( i Randers amt) sammen.

med venlig hilsen
Else

Margit Irene Hornbæk Rasmussen

Hej Søren

Undskyld, at jeg kaldte dig Poul. Jeg må have været træt eller haft navnet Poul for meget i hovedet.

VH
Margit

Søren Juul Mikkelsen

Hej Margit,

alt forladt med navneforvirringen.

Jeg har kigget lidt i kirkebøgerne for Vester Alling og nabo-sogne i årene 1905-1915, men har ikke fundet nogen uægte børn der har din farfar som udlagt barnefader.

vh Søren

Margit Irene Hornbæk Rasmussen

Hej Søren

Tak for at du forsøgte. Det næste skridt, jeg må tage, er at tage til Viborg og se i allimentations bøgerne. Det bliver et stort arbejde, da jeg jo ikke har noget konkret. Det var èn af grundende til, at jeg forsøgte her.

Men måske er der slet ikke noget at finde !!

VH
Margit