Bothilde Marie Nielsine Larsen

Startet af ingrid hvidberg, 24 Aug 2012 - 00:28

Forrige emne - Næste emne

ingrid hvidberg

Bothilde Marie Nielsine Larsen født 8 marts 1891 i Vrejlev sogn, Børglum, Hjørring. Hun skulle være blevet gift med Lars Peter Rasmussen født 4 august 1885 i Alstrup, Hvetbo, Hjørring. Jeg kan ikke finde deres vielse. Mon andre kan?
Botildes far hed Mads Kristian Larsen, født 7 dec. 1861 i vrejlev, men noget kunne tyde på, at de er flyttet fra sognet.
mvh Ingrid

Vivi Winther

Hej Ingrid, prøv lige at se fødsels/dåbs opslag for Bothilde, jeg vil mene hun hedder

Bothilde Marie Jesline Larsen  :-\ der står ikke Nielsine

1887-1892 Vrejlev, Børglum, Hjørring opslag 81

Har de fået børn??

Ingen vielser med dem fundet frem til 1921 i Vrejlev.

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Egon Sørensen

God morgen!


Da tvivlen om navnet er opstået tillader jeg mig også at give et bud.


Bothilde Marie Juline larsen.


Mvh.

Egon Sørensen

ingrid hvidberg

I har begge fuldtændig ret. Jeg skrev forkert - hun hedder Bothilde Marie JULINE  :) Og jeg har ikke rigtig noget at gå efter. Har naturligvis ledt i de 2 respektive fødesogne efter vielsen, men uden held. Den eneste grund til at jeg har fundet Lars Peters navn, er at på Arden lokalmuseeum har de fået en forespørgsel på netop de 2 her. De skulle være flyttet fra Sebbesund til Mejlby i 1947. Har jagtet efter dem, men de 2 betegnelser dækker over flere steder, så vidt jeg kan finde. Og så kørte jeg træt i jagten og tog den (nemmere?) udvej at spørge andre ;)
mvh ingrid

Gitte Johansen

Hjørring, Børglum, Vrejlev, Poulstrup, 8a, 329, FT-1901, C6165


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Kristen Villumsen    4/9 1843   G   Husfader   Landbruger   Vrejlev ""p""r Vraa
Bodil Marie Jensdatter    16/3 1841   G   Husmoder   Husgjerning   Do Do [ Vrejlev Pr Vraa]
Anton Kristensen    21/11 1883   U   Tjenestekarl   Husgjerning   Hammer Sogn
Krestine Jensen    14/8 1880   U   Do [Tjenestepige]   Do [ Husgjerning]   Horne ""p""r Hjørring
Severine Krestine Kristensen    31/12 1887   U   Do [ Trjenestepige]   Do [ Husgjerning]   Sulsted
Botilde Oline Madsen    8/3 1891   U   Slægtning Barn      Vrejlev ""p""r Vraa

Mon ikke det er hende?

Men det hjælper selvfølgelig ikke på at finde vielsen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

ingrid hvidberg

Stædighed og super hjælp har gjort at Bothilde er fundet i Nørre Tranders. Samtidig fandt jeg en hel håndfuld søskende til hende så det var rigtig godt. Tak til dem der gjorde forsøget:)
mvh ingrid