Spørgsmål omkring Tingbøgerne

Startet af Helle Rossini Hansen, 19 Aug 2012 - 20:53

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Min tip oldefar Rasmus Jørgensen ejede flere ejendomme i København. Oplysningerne er fra hans søn, min oldefar, og fra folketællingerne. Nu da Tingbøgerne er kommet på AO, så jeg en genvej til at finde mere detaljerede oplysninger, da det er lidt uoverskueligt at kigge i Skøde- og Panteprotokollerne for København.

Han skulle have ejet:

cirka 1895-1904 Landskronagade 27A, Udenbys Klædebo Kvarter, matrikel nr. 1017

cirka 1916-1922 Marstalsgade 37, Udenbys Klædebo Kvarter, matrikel nr. 3372
hans anden hustru Mathea Natalia f. Petersen overtog ejendommen efter hans død i 1922, hvor hun også boede i 1925 folketællingen, men ikke i 1930 folketællingen.

Så jeg fandt ejendommene i Tingbøgerne
Hovedstaden København, Udenbys Klædebo Kvarter, Tingbog 72, Opslag 357 (Landskronagade 27a)

Hovedstaden København, Udenbys Klædebo Kvarter, Tingbog 103, Opslag 294-297 (Marstalsgade 37)

Men jeg ser ingen oplysninger om Rasmus Jørgensen, så spørgsmålet er, hvorfor ikke?, hvis han ejede og havde skøde på ejendommene skulle han så ikke være oplyst, hvad overser eller misfortår jeg? og er der en anden genvej til at finde flere oplysninger.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Jesper Skov

Hvis du kigger på informationen på AO http://www.sa.dk/ao/andre/TingboegerMere.aspx ser du, at bladene er omskrevne blade fra omkring 1927 og frem.

Ældre tinglysninger skal søges på arkiverne.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Helle Rossini Hansen

Well det havde jeg overset Jesper, det må så komme på min liste af opslag, det tog sin tid at finde den rigtige bog, her på nettet. Jeg håber der er et register over matrikelnumrene så jeg ikke skal lede i 20 bøger.

Jeg har heller ikke meget held med skifteprotokollerne på AO.

Tak for hjælpen Jesper,

Hav en fortsat god dag.

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Helle Rossini Hansen

Jeg gik ind på daisy for at kigge på tingbøgerne, jeg har prøvet alt for at finde tingbøgerne før 1927, som ikke er omskrevne, uden held. Er der nogen der ved om de hedder noget andet? Måske guide mig lidt på vej.

På forhånd tak for hjælpen

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Hanne Bjørn

De hedder nok realregistre og skøde- panteprotokoller.
Jeg har kigget en gang på LAK der skulle man kigge realregister på film og så kunne man finde skøderne i bøger.
hilsen
Hanne Bjørn

Helle Rossini Hansen

Tak for det Hanne, det prøver jeg.

Hav en god dag

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"