Borgmester i Dragør fra 1969-1974

Startet af Jan Østergaard Andersen, 11 Aug 2012 - 20:38

Forrige emne - Næste emne

Jan Østergaard Andersen

Svend August Karlsson var borgmester i Dragør fra 1969-1974.
Jeg søger oplysninger om ham og familie.
Oplysninger gerne på min mail adresse.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Richard Jair

#1
Hej Jan

Svends dåb finder du på kirkebogen for Rigshospitalet i København, 1925-1925 opslag 205 nr.1701.
Forældrene er ugifte Thyra Birgitte Jeppesen og Frans Frisiof Karlsson, senere borgerlig viet i København den 18. maj 1932.

Vielsen finder du på www.sa.dk/ao/ under:
Andre arkivalier / København amt / København kommune / Ægteskabsbog / 1932 nr. 1201-1800 opslag 97. Der får du at vide, at Frans er født i Sverige den 1. marts 1880 og Thyra i Bryrup den 21. december 1901.

Thyra findes forresten i politiets registerblade:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1668212&searchname=polit_simple

Hendes dåb finder du under Bryrup, Skanderborg 1892-1911 opslag 66. nr.13
Der står der at forældrene Jens Peter Jeppesen og hustru Nielsine Petune Vilhemine Vessel bor i Sejt, så det er måske der du kan finde dem i 1901 folketællingen for Bryrup sogn. Thyra er ikke konfirmeret i Bryrup. Iblant fadderne ved dåben er en Simon Vessel, som nemt kan findes på DDD (Nielsine er også med):

Skanderborg, Tyrsting, Sønder Vissing, Addit, et Hus, 133, FT-1880, C9827
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Sørensen   39    Gift   Husfader Jordarbeider, Indsidder Nyder Fattigunderstøttelse      Addit S. Vissing Sogn Aarhus Amt
Dorthea Marie Olesen   38    Gift   hans Hustru Nyder Fattigunderstøttelse      Astrup Sogn Aarhus Amt
Søren Sørensen   8    Ugift   deres Barn Nyder Fattigunderstøttelse      Salten Them Sogn Aarhus Amt
Simon Vessel   46    Gift   Husfader Arbeider ved Teglværk (Indsidder) Nyder Fattigunderstøttelse      Tyskland
Ane Kirstine Mortensen   38    Gift   hans Hustru Nyder Fattigunderstøttelse      Addit S. Vissing Sogn Aarhus Amt
Morten Sørensen Vessel   6    Ugift   deres Børn Nyder Fattigunderstøttelse      Grædstrup Sogn Aarhus Amt
Nielsine Vessel   4    Ugift   deres Børn Nyder Fattigunderstøttelse      Addit S. Vissing Sogn Aarhus Amt
Karen Marie Vessel   3    Ugift   deres Børn Nyder Fattigunderstøttelse      Addit S. Vissing Sogn Aarhus Amt


Nielsines dåb finder du her- Sønder Vissing, Skanderborg 1865-1869 opslag 88 nr. 8. Hun blev ikke konfirmeret i Sønder Vissing, så de må være flyttet et andet sted.

Venlig hilsen
Rick
Med venlig hilsen,
Rick

Jan Østergaard Andersen

Hej Rick.

Tusind tak for dit svar :)

Kan se at jeg selvfølgelig burde have skrevet, at det drejer sig om Svend August Karlsson og hans ægtefælle og deres efterslægt.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Jan Østergaard Andersen

Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Jytte Frank Dekov

prøv at forhøre dig hos Dragør lokalarkiv, de har sikkert nogle oplysninger du kan bruge.
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Jan Østergaard Andersen

Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej Jan.

Hans efterkommere er jo nok nulevende personer. Derfor skal du være opmærksom på følgende regler for forum:

Bemærk at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke må videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for et sådan opslag, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet.


Det er en god ide, at læse denne tråd: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Jan Østergaard Andersen

Hej Peter.

Er godt kendt med problematikken også derfor jeg i mit første indlæg skriver: Oplysninger gerne på min mail adresse
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk