Hvilket sogn: Ilbro, Hjørring Amt

Startet af ingrid hvidberg, 21 Aug 2012 - 22:03

Forrige emne - Næste emne

ingrid hvidberg

Er der en lokal kendt der kan hjælpe mig med at finde sognet hvor Ilbro hører under?  Krabsen siger  Hjørring Amt, Vennebjerg herred, Bistrup sogn. Nå jeg så leder, kan jeg ikke finde Bistrup i kirkebøgerne! Mit gæt vil så være St. Olai, men det kender Krabsen slet ikke. Årstallet jeg leder i er 1925
mvh Ingrid

Jesper Skov

Har du søgt i Hjørring?

Ellers må du komme med noget konkret (navn, familie, dato el.lign.)


Med venlig hilsen

Jesper Skov

ingrid hvidberg

Familien jeg mangler er Søren Steffensen og hustru Agnes. De er faddere til en nevø i Hæstrup 1926 opslag 24 og står som boende i Ilbro. Jeg prøver lige at tygge mig gennem nogle år i Hjørring, selv om krabsen heller ikke giver Ilbro som stednavn i Hjørring. Har kigget på krak og Ilbro ser ud til at ligge lidt syd-øst for Hjørring og har i dag postnummer Hjørring. med det er jo ikke det samme som sognegrænser :)
mvh Ingrid

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg tror det måske kunne være Ugilt eller Tårs sogn. Ilbro ligger ved vejen fra Hjørring til Tårs.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

ingrid hvidberg

Hej Grethe. Ilbro fundet i Ugilt. Tak skal du ha. Og så blir jeg nysgerrig efter dit mellemnavn. Elten. Mon du skulle nedstamme fra Niels Elten (min morfars fætter)??
mvh ingrid

Grethe Elten Mortensen

Hej

Godt du fandt dem, Ilbro tror jeg er grænseland mellem de to sogne jeg nævnte.

Med hensyn til Niels Elten må vi være i familie på en eller anden måde, det er ikke min ane.

Jeg har en Niels Elten født 1886 død 1940 i Aalborg, det er meget længe siden jeg har set på det, så jeg kan ikke lige huske slægtsskabet til min gren.


Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Leif Thor Olsen

Hej.

Trap Danmark mener, at Ilbro hører under Sankt (Sct.) Olai sogn.

Mvh. Leif