Justautinus Jacobsen

Startet af Susanne Thornhal, 18 Aug 2012 - 00:20

Forrige emne - Næste emne

Susanne Thornhal

Hej Jeg har forsøgt at finde min oldemor Henriette Jacobsen og oldefar Justautinus Jacobsen efter at de er flyttet til København fra Ålborg. Jeg ved at de blev gift på Borgmesterkontoret i Ålborg i 1925. Jeg ved at de bor i Guldbergshave nr. 2 i 1946, men vil gerne vide hvor de boede før den tid i København. Nogen der kan hjælpe mig så jeg ikke skal gennem gå alle gade på folketælling


Justautinus Jacobsen f. 2.9 1870 i Gullev


Henriette Frandsine Vilhelmine Nielsen
Født 16 d. april 1876 i Utterslev, Brønshøj

På forhånd tak

Susanne

Bjarne Nielsen

Hej Susanne

En lille brik:

Justautinus Jacobsen, død 14 marts 1949 i Simeons sogn, Sokkelund Herred København, Opslag 130.

Lidt historie: Bebyggelsen Guldbergs Have blev taget i brug 1939/1940 som den tids beskyttede boliger for ældre københavnere. Guldbergs Have er nabo til "De gamles By". Man pjattede lidt med forholdne, for når man blev for gammel til at bo i Guldbergs Have, ja så blev man bare flyttet over vejen til De gamles by.

Jeg leder videre efter hans kone.

Venlig hilsen
Bjarne Nielsen

Susanne Thornhal

Hej Bjarne
jeg ved godt hvor og hvornår min oldemor dør.

Det jeg er interesseret i at vide er hvor i København bor de før Guldbergshave?

V.h. Susanne

Bjarne Nielsen

Hej Susanne

Et svært spørgsmål, men Guldbergs Have og Simeons sogn ligger på Nørrebro i København. Så mit bud vil være, at de skal søges på Nørrebro. Men her er der jo også mange gader.

Men hvad var Justautinus`s erhverv ?  Ved hans død gætter jeg på, at der i kirkebogen står A. B.
hvilket kunne være en forkortelse af arbejdsmand. Men hans erhverv kunne måske gi´en ide om et eller andet.
MVH
Bjarne Nielsen