Marie Christensen født 6/8 1881 i Serritslev

Startet af Thomas Bolander, 14 Aug 2012 - 21:28

Forrige emne - Næste emne

Thomas Bolander

Hej folkens!

Min kærestes tipoldemor er Marie Christensen født 6/8 1881 i Hjørring Amt, Serritslev Sogn.
Hun får fra 1901 til 1910 børnene Dagmar Eleonora Christensen, Anna Margrethe Christensen, Johanne Thomine Christensen, Gerda Andrea Christensen og Olga Petra Christensen. hvor faderen ikke er kendt. Er det ikke mærkeligt ? Efter 1910 ved jeg ikke hvor Marie bliver af. Det sidste jeg har på hende er en folketælling fra Serritslev (Se billede).

Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvor hun bliver af ?

Marie Christensens forældre er Peter/Peder Christensen født 23 April 1849 Aalborg amt, budolfi sogn og Johanne Nielsen født 26/1 1859 Hjørring Amt, Serritslev sogn

På forhånd tak ! :)


Jytte Rauh


Måske skal du finde Marie hos ét af børnene. Jeg kiggede lidt i Vendelboarkivet for at se, om jeg kunne finde dem der. Der er i hvert fald en Gerda Andrea Mortensen f. 1908 d. 1972 - http://www.vendelboarkivet.dk/card_result.php?PictureID=1043717&StartID=1043717. Hendes og hendes mands - Marinus Mortensen - gravsten kan du se på Østervrå kirkegård  http://www.saltlandet-saeby.dk/torslev/torslev_visbilled.php?img=/torslev/pics/PICT3133.jpg.
Navnesammenfaldet er påfaldende, men ikke et bevis. Prøv at undersøge dette nærmere.

Mvh
Jytte Rauh

Mette R Francke

Hei

Jeg prøvde så se om der hva noe informsjon ved barnas konfirmasjon

Hjørring Serridslev 1910-1921
Dagmar , oppslag 111 ( 1915 )
Anna Margrethe , oppslag 115 ( 1917 )
Johanne Tomine , oppslag 120 (1920)

Mette
Mette R Francke

Thomas Bolander

Tak for svarene :) lad mig se om jeg kan få noget ud af det.
Mette, jeg har kigget efter Johanne Thomine i kirkebogen som du sagde, men det er desværre ikke den rigtige. Hvilket er lidt mærkeligt.

Thomas Bolander

Citat fra: Jytte Rauh Dato 15 Aug 2012 - 10:37

Måske skal du finde Marie hos ét af børnene. Jeg kiggede lidt i Vendelboarkivet for at se, om jeg kunne finde dem der. Der er i hvert fald en Gerda Andrea Mortensen f. 1908 d. 1972 - http://www.vendelboarkivet.dk/card_result.php?PictureID=1043717&StartID=1043717. Hendes og hendes mands - Marinus Mortensen - gravsten kan du se på Østervrå kirkegård  http://www.saltlandet-saeby.dk/torslev/torslev_visbilled.php?img=/torslev/pics/PICT3133.jpg.
Navnesammenfaldet er påfaldende, men ikke et bevis. Prøv at undersøge dette nærmere.

Mvh
Jytte Rauh


Jeg tror desværre ikke, at hun er at finde hos børnene. Min kærestes bedstefar er født i 1928 og han mener ikke at hans familie har haft kontakt til hans bedste (marie).

Ann Nygaard Sørensen

Hej Thomas
Jeg har lige et par spørgsmål:
Hvilket opslag er ovenstående folketælling ? ( jeg vil gerne se deres fødselsdatoer)
Hvor flytter hendes børn hen?
... og så er det lidt sjovt, at familien ovenfor er min mands familie ;O)

Hilsen
Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Thomas Bolander

Citat fra: Ann Nygaard Sørensen Dato 15 Aug 2012 - 21:50
Hej Thomas
Jeg har lige et par spørgsmål:
Hvilket opslag er ovenstående folketælling ? ( jeg vil gerne se deres fødselsdatoer)
Hvor flytter hendes børn hen?
... og så er det lidt sjovt, at familien ovenfor er min mands familie ;O)

Hilsen
Ann

Hej Ann :)
Jeg kan ikke huske det, men jeg har gemt billedet af folketællingen. Du kan sende mig en mail på privat@thomasbolander.dk og så kan jeg lige sende dig det billede.

Har du ellers nogle oplysninger som jeg evt kunne bruge i forskningen om den mystiske Marie, som ingen har snakket om :)?


Ann Nygaard Sørensen

Hej Thomas

Nu har jeg fået datoerne, så det er fint.  Nej, jeg har ikke noget på Marie, men jeg kan da snuse lidt rundt omkring.

Mange hilsner
Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Thomas Bolander

Bare iorden :) sig endelig til hvis du ser noget interesant :)
Og sjovt at din mand er i ud af den samme slægt!

Ann Nygaard Sørensen

Hej Thomas.

Det er familien ovenover - Gammelgaard.. Nå, men jeg fandt da en nekrolog på Olga Petrea -den har du måske ?

Ann

[vedhæfting slettet af admin]
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Thomas Bolander

Citat fra: Ann Nygaard Sørensen Dato 15 Aug 2012 - 22:17
Hej Thomas.

Det er familien ovenover - Gammelgaard.. Nå, men jeg fandt da en nekrolog på Olga Petrea -den har du måske ?

Ann

Ja, den har jeg godt nok.. Jeg synes ikke at kunne finde en forbindelse fra børnene til Marie.
For mig forsvinder hun bare. Det sidste jeg kan se om hende er ved Anna Margrethes dåb konfirmation .

Thomas Bolander

Jeg fandt Marie. Hun er død i Lørslev sogn 8.april 1921 kun 39 år gammel.
Hun blev begravet på Vraa kirkegård.

Ann Nygaard Sørensen

Hej Thomas

Nej, hvor sjovt... jeg var faktisk inde på at lede efter hende i Lørslev da jeg havde læst artiklen om Olga.
Men godt du fandt hende... så mangler vi bare at finde min tiptipoldefar død - han har været væk i mange år , men død er han :D

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.