My Heritage - Tilføjet ved at bekræfte en Smart Match

Startet af Bente Annalena Holm Nielsen, 15 Aug 2012 - 13:12

Forrige emne - Næste emne

Bente Annalena Holm Nielsen

Hej. Hvordan kan man komme til at bruge denne mulighed for at tilføje slægtninge i My Heritage: "Tilføjet ved at bekræfte en Smart Match" ?
På forhånd tak

Kirsten Kjellerup

Hej Bente,

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Kunne du komme med et eksempel?

Man kan (desværre) ikke selv opsøge en smart match. Men 'systemet' kommer med nogle forslag, som man så kan be- eller afkræfte.

Derigennem kan man så i nogle tilfælde få kendskab til nogle af den pågældende persons andre slægtninge.

Venlig hilsen
Kirsten Kjellerup

Bente Annalena Holm Nielsen

Tak for svar, som jeg er helt med på. Jeg prøver at forklare nærmere, hvad jeg mener:
Når man har accepteret en Smart Match fra et andet træ, får man kendskab til oplysninger, som man måske også gerne vil have i sit eget træ. Det plejer jeg at gøre manuelt med mange tasteanslag og museklik.
Imidlertid under jeg mig over, at jeg i andres træer kan se, at der ved visning af en persons profil står "Tilføjet ved at bekræfte en Smart Match", hvilket jeg forstår således: At man samtidig med at man bekræfter kan vælge noget om tilføjelser.
I mit træ er der ingen profiler med sætningen "Tilføjet ved at bekræfte en Smart Match", så hvordan foregår det?

Kirsten Kjellerup

Desværre, jeg ved det ikke.

Jeg har heller aldrig set en sådan funktion i mit eget træ.

Måske skal du spørge 'ejeren' af et af de træer, hvor du har set det.

Venlig hilsen
Kirsten Kjellerup


Kristensen

#4
Når du har en smart-match på skærmen med dit eget øverst og en match nederst på siden ved at bruge "sammenlign", får du neden under dit eget navn en mulighed for at "sammenflette". Det er den, du skal bruge.

Ved sammenfletning kan du af og til hente 4-5 generationer fra en anden eller flere andre slægtsforskere indenfor samme familie, men pas på - de kan have kopieret fra hinanden og alle have samme fejl.




Man kan i øvrigt godt selv opsøge "Matches"- men det ved du vel ?
jhk

Bente Annalena Holm Nielsen

Hej Jørgen.
Super - stort tak. Lige, hvad jeg spurgte om.
Og du kan hjælpe mig mere, fordi din mistanke om mig er helt rigtig, fordi jeg ved nemlig ikke, at man selv kan opsøge en match.
Det har faktisk undret mig, at jeg ikke kunne søge.
Så jeg venter spændt på endnu et svar fra dig.
Mange venlige hilsener

Kristensen

Du finder ikonet: matches i bjælken øverst.

Det skulle åbne en side med navne på de familiemedlemmer du har, som der findes en match til hos andre.

Ved "at trykke" på de enkelte familiemedlemmer åbner du en side med mulige matches. Her kan du sammenligne og flette som du kender
jhk

Bente Annalena Holm Nielsen

1000 tak - en ny verden er åbnet for mig :-)

Inger Huus

Hej Bente

My heritage har et udmærket hjælpe forum  ftb-forum.dk
her kan du spørge om alt vedrørende programmet
Hilsen Inger Huus

Bente Annalena Holm Nielsen

Hej Inger.
Tak - jeg har straks oprettet mig som medlem. Det ser lovende ud :-)
Mange venlige hilsener

Kirsten Kjellerup

Jeg kan se, at jeg har misforstået spørgsmålet.

Jeg kan godt huske, at der står et eller andet om at "kopiere" i forbindelse med smart matches, men jeg har aldrig benyttet mig af det og ved derfor heller ikke, hvordan det virker.

Grunden er præcis den, som bliver anført: man kopierer også de andres fejltagelser, og eftersom jeg har set nogle stykker af sådanne, vil jeg absolut ikke kopiere noget, men hellere tjekke forbindelsen selv.

Men nu forstår jeg, hvorfor nøjagtigt de samme fejl går igen i forbløffende mange "matches"!

(Og forresten bruger jeg efterhånden mere tid på at afvise matches end at bekræfte nogen, så jeg ved ikke rigtigt, hvor 'smart' systemet egentlig er).

Venlig hilsen
Kirsten

Kristensen

Hvis man starter som nybegynder, tror jeg det kan være en stor hjælp til at spare tid og komme hurtigt frem.

Når man bliver mere erfaren, er selve glæden ved at slægtsforske vel det spændende i, selv at finde frem til noget - og så er det jo ikke fart og hjælp fra andre til det grove, man har behov for...

Jeg må da også indrømme, at de mange forslag til matches kan være irriterende ind imellem - især når man har en kartoffeltysker i familien...
jhk