Ingvard Marinus Pedersen, f. 14.09.1910, Heltborg, slægtninge Teddy,Tage,Birgit

Startet af Anne Mette Vestergaard, 10 Aug 2012 - 16:27

Forrige emne - Næste emne

Anne Mette Vestergaard

Jeg søger oplysninger om Ingvard Pedersen, som var bror til min mormor, Ane Tomine Pedersen. Ane's børn, dvs min mor og hendes søskende, er alle levende endnu, men der er ingen af dem, som ved hvor deres fætre/kusine blev af, og jeg vil gerne finde frem til dem.
Jeg søger oplysninger om Ingvard, hvor boede han, da han blev gift (angiveligvis Thy, han er født i Heltborg) og da han fik børn, lever hans børn mon stadigvæk? Børnene skulle hedde Teddy, Tage og Birgit. Hvor døde Ingvard? Jeg har ikke haft held med at finde frem til ham. Hans forældre var Else Marie Thomsen (død 1960) og Jens Pedersen (død 1927) fra Heltborg, Thy.
Anne Mette Vestergaard

Mette R Francke

Hei

Jeg har ikke funnet han han , men har noen forslag som kanskje kan føre deg på sporet ettr han.

- Se om han er fadder til noen av hans nieser og nevøer.

I 1968 ble det innført cpr nr i Dk.
Ved å kontakte ditt lokale borgerservicekontor , kan di kanskje få hjelp til å finne ut noe om han.
Dette koster va 60 kr.

Hvis du får en dødsdato og sted på han kan du kansjke få noen til å slå opp hans dødsann, i lokal avisen , der vil kanskje navn på barn stå.


Mette
Mette R Francke

Bjarne Nielsen

Hej Anne Mette

Det er ellers en ganske svær opgave du har stillet. Ingvard kan jo være rejst hele verden rundt.Men lidt begyndelse findes.

Han bliver konfirmeret i Heltborg sogn i 1924. I Folketælling 1925 for Heltborg findes han som tjenestekarl hos gårdmand Niels Nielsen. ( se opslag 17).

Han er ikke gift i Heltborg sogn.

Har du nogen ide om hans erhverv ?

Du har anført, at hans mor Else Marie dør i 1960. Jeg vil foreslå, at du rekvirerer Skifteretssagen fra 1960. Findes på Landsarkivet i Viborg. Her vil alle de arveberettigede være nævnt.

Venlig hilsen
Bjarne Nielsen

Anne Mette Vestergaard

Hej,
Tak for jeres svar. Jeg ved blot, at en af mine mors søskende siger, at deres mor, altså min mormor, mistede kontakten med sin bror. Og derfor ved vi ikke, hvor han blev af. Men i dag ville vi jo gerne vide, om der er nogle efterkommere. Så jeg leder videre.