Suhr-slægten fra Kettinge Sogn, Maribo Amt.

Startet af Brian Willum Petersen, 11 Aug 2012 - 17:32

Forrige emne - Næste emne

Brian Willum Petersen

Jeg har uden held søgt efter behandlingen af Suhr-slægten fra Kettinge sogn her på DIS, så nu er det blevet til en oprettelse af et nyt spørgsmål. Det drejer sig om oplysninger til min 7xtipoldefar Jens Suur og hans hustru. Jeg ved de får følgende børn i Kettinge-Bregninge Sogn, som dengang delte kirkebog:

1. Udøbt 13 Feb 1665
2. Hans 1 Mar 1666
3. Else 8 Nov 1668 (Min ane)
4. Birte 5 Mar 1671
5. Matz & 6. Karen (tvillinger) 1 Dec 1672
7. Maren 29 Aug 1675

*Jens Suur og hans hustru får muligvis børn før den udøbte i 1665, men så langt tilbage går kirkebogen ikke og derfor kan jeg hverken finde Jens Suurs dåb eller trolovelse + vielse med hans ukendte hustru.
*Jeg kan heller ikke finde hans eller hendes død, da kirkebogen ser ud til at mangle kapitlerne med døde og viede mellem 1705 og 1736, hvor de sandsynligvis er begravet.

Det jeg hermed efterlyser er eventuelle yderligere oplysninger om familien, nogen der ved et held er stødt på Jens Suur eller hustrus død i et andet omkringliggende sogn, eller oplysninger omkring hvordan jeg nu kommer videre. Fx har jeg hørt at man kan søge oplysninger på familien via matriklen, men om den ved jeg kun at de bor i Freilev, Kettinge Sogn, men det er måske nok?