Henriette Magdalene Brock, Broager, 31/1-1903

Startet af Jørn-Erik Fogt, 11 Aug 2012 - 00:12

Forrige emne - Næste emne

Jørn-Erik Fogt

Hej.

Jeg har fornylig begyndt at interessere mig for slægtsforskning og vil derfor gerne vide noget om Henriette Magdalene Brock, som er min mors mormor. Jeg ved at hun er født d. 31/1 i 1903 og har senere giftet sig med Andreas Hansen Boytang og derfra ved jeg hvad der er sket. Men jeg vil gerne vide hvad der sket før og hvem der er forældre til Henriette og hvor hele slægten stammer fra.

Har lidt flere oplysninger


Henriette er død i 1983
Hun blev gift med Andreas d. 11/4-1922
De har boet i Broager og har lagt begravet på Christianskirken i Sønderborg
Min mormor mener at hendes morfar hed Chresten Brock

Nogle der kan hjælpe ?

Mvh. J. Fogt

Lissa Pedersen

Hej Jørn-Erik,

Måske kan du bruge lidt her fra denne hjemmeside: http://www.renesievertsen.dk/Slaegtstrae/indiI000171.html

Hilsen Lissa

Jesper Skov

http://www.sa.dk/ao kan du læse kirkebøgerne.

Du kan se, at de f.eks. fik en datter, Henriette Wilhelmine Boytang 5. marts 1925 i Iller (Broager 1906-1947 opslag 76).


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

Og i Broager 1883-1906 opslag 207 er hendes dåb.

Forældre Arbejder Christen Christensen Brock og Henriette Wilhelmine Licht.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

I FT-1921 (folketællingen også på AO) for Broager opslag 317 er Christen og Henriette.
Han er født i Dybbøl, hun i Skodsbøl.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

Moderen finder du i Broager 1857-1876 opslag 194

Henriette Philipine Vilhelmine Licht.
Fader Claus Henrik Licht og moder Caroline Lovise Juliane Jessen.


Nu vil jeg ikke tage glæden med slægtsforskning fra dig, så du kan selv finde resten, men spørg endelig, hvis der er problemer.



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jørn-Erik Fogt

Mange tak for svarerne til jer begge.

Det skal jeg nok få kigget på. Vi har fundet en masse omkring min mormors fars side.
F. eks er der tre generationerne med det samme navn nemlig Christian Hansen Boytang, som der også står i dit Lissas indlæg. Tak for det. Så nu er det bare frem med læsebrillerne og kigge videre på min mormors mors side.

Så mange tak det.  :)