Ole Arvedsens vielse og første børns dåb

Startet af lis larsen, 11 Aug 2012 - 10:02

Forrige emne - Næste emne

lis larsen

Jeg har ved hjælp af andre der søger i samme slægt samt family search fundet frem til at Ole Arvedsen(nogle gange skrevet som Arnesen) er blevet gift med Kirstine Pedersdatter d 17 juni 1804 i frederiksborg amt,Lynge-kronborg,Tikøb kirke.

Jeg har forsøgt at kigge i kirkebøgerne,men desværre kan jeg hverken finde hoved og hale i kirkebogøgerne.Der er 2 fra samme periode.

Hans ældste søn skulle være født d 3 marts 1805 i Tikøb Peter Arvedsen,hans datter Gundil Lisbeth Olsen d.18 april 108 i tikøb.derefter Ellen Kirstine fra d 7 november 1819 i hellebæk og tisidst Kristian Olsen d 18 august 1922.

de to sidste er det lykkedes mig at find i kirkebøgerne fra Hellebæk-tydningen er svær,men de er dog fundet.

da de to første skal findes i de samme kirkebøger som forældrenes bryllup er jeg på herrens mark.

håber der er nogle der har mod og energi til en hjælpende hånd.

Tak lis

Gitte Johansen

#1
Vielsen er i KB 1801-1819, opslag 50, nr. 2.

Peters dåb samme KB, opslag 62.

Gundil dåb samme bog, opslag 97, til højre.


Det er selvfølgelig Tikøb.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

lis larsen

Tusinde tak for hjælpen,nu prøver jeg at læse.

:-) Lis

lis larsen

Frederiksborg amt,lynge-kronborg,tikøb sogn 1801-1819.
Alle i samme kirkebog.

Jeg har forsøgt at tyde skriften.

Under opslag 50 får jeg

gew fabrigquen ungkarl og ______Ole Arvedsen og pigen Kirstine Peder dt. 4 søndag ef paaske forl___ Jens Berg,Peder Stubbe.

Under opslag 62

gew fabrigquen Peter Arvedsen ____ ____ ____ ____ Ole Arvedsen og kirstine Pedersdatter _____ martha Petersen _____ Bendte Peders datter Christian ___ Svend ______ Svend Jensen  født 14 febr.døbt ___ ___ ___


Under opslag 97

geværfarikken Gundil Lisbeth datter af bøssemagersmed Ole Arvedsen og Kirstine Pedersdatter ___ Svend møllers kone,_____ ________,Morten Pedersen._______ _______,Peder _____ alle _______ født d 3 april døbt 2 ________

Håber der evt. er nogle dek kan hjælpe med alle hullerne.

Bettina Bendix Andresen

Hej Lis,

du vil sikkert få et stort udbytte af at sende teksten til forum tydning, der sidder eksperterne  ;)

Vh
Bettina

lis larsen

Det var der jeg startede med opslaget,men det blev flyttet til Aneefterlysning.

:-)

Bettina Bendix Andresen

Hej Lis,

nu har jeg været så fræk at sende den til tydning for dig. Så må vi se, hvad der sker...

Venlig hilsen
Bettina


Mette Lund

Hej Lis

Nej, du havde ikke lagt det i Hjælp til tydning, men i Hjælp til opslag.

Da du ikke bad om hjælp til at tyde et specifikt opslag, syntes jeg, at det hørte mere hjemme i AneEfterlysning og flyttede det derfor.
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

lis larsen

undskyld.jeg var for hurtig.mente det var tydning-jeg havde sat den i.

Lis