Karl Ejner Pedersen

Startet af Maja Christina Lægsgaard Martiny, 08 Okt 2010 - 20:41

Forrige emne - Næste emne
Hej

Jeg søger informationer om (C)Karl Ejner Ped(t)ersen, Jeg er ikke sikker på stave måden.
Han er min morfar og skulle værer begravet i Vinderup, men jeg kan ikke finde ham på DK-gravstene.
Min mormor hed Else Johanne Pedersen, de nåede kan at blive forlovet og slo så op, grunden kender jeg ikke. Hun fortalte mig at hun smid ringen i en svensk skov. 
Håber nogle kan hjælpe mig videre.

Med venlig hilsen Maja Christina Lægsgaard Martiny

Jens Thomassen

#1
Hej Maja

Det ville hjælpe meget hvis du evt. har fødselsdato og fødselssted for din mormor og morfar.

Alternativt hvornår de døde, og hvor gamle de var på dette tidspunkt.

Kender du din mors fødselstidspunkt og sted.?

Så er der noget at gå efter.

Hilsen

Jens Thomassen

Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Min mormor og morfar gik fra hinanden inden min mormor fik min mor og min mor siger at hans navn ikke står på dåbsattesten.
Min mormor fandt så en anden mand og blev gift med ham.
Min mormor ville ikke snakke særlig meget om min bio. morfar, så det har været lidt svært bare at få navnet på ham.
Min mor er født på Rigshospitalet d. 22.07-1946 og min mormor kommer fra sortebrødre i viborg.
Jeg har desværre ikke flere oplysninger om ham, men jeg har forsøgt mig ved min mormors søskende og har ikke rigtigt fået et svar endnu :(
Det er måske nok lidt håbløst  :'(


Jens Thomassen

#3
Hej

Mener du, at din mormor er født i Gråbrødre sogn i Viborg.?

Hvis ja er det formentligt muligt at finde hende i kirkebogen for Gråbrødre sogn forudsat, at du kan "skaffe" fødselsdatoen.

Prøv at spørge din mormors søskende.

Hilsen Jens

Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Min mormor har jeg fundet endel på, det er kun min morfar jeg mangler på den side for at komme videre.

Peter Kristiansen

Igen prøv Rigshospitalets kirkebog for 1946 - bør findes på Landsarkivet i København. Ring og hør hvad de siger.
M.v.h. Peter Kristiansen

Mange tak det prøver jeg :)