Arkivalieronline.dk problem

Startet af Erik Jensen, 07 Aug 2012 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Er der nogen af jer her, der kan hjælpe med følgende:
Når jeg går ind på arkivalieronline og henter en kirkebog (ligegyldig hvilken) for at f.eks slå en fødselsdata op, så får jeg godt nok hentet den pågældende fil ind på min skærm. Men hvis jeg så f.eks. ønsker at lave et opslag på skal vi sige nr. 8-9-10-11-12, så er det ikke alle opslag, jeg får. Ofte sker der det, at jeg måske kun får lov at se opslag 9 og de andre felter bliver bare stående gule, for så til sidst at blive sorte. Derefter kan jeg starte forfra.
Men i dag var jeg inde på Rigsarkivet og der virker opslagene i arkivalieronline uden problemer.
Har I en løsning på dette?

mvh Erik

ps: Jeg ved ikke om I skal bruge dette, jeg har Java 7 update 5 installeret - desuden noget der hedder JavaFX 2.1.1

Jesper Skov

Kunne være mangel på RAM.

Hvor stor en hukommelse har computeren?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Erik Jensen

#2
Hej Jesper.

Jeg tvivler nu på, at det er der problemet ligger i og med, at det tidligere har virket perfekt.
Min computer er en bærbar med 6 GB ram ca. 2 år gammel
Problemet er først opstået fornylig.
Har du et andet forslag?

mvh Erik

Jesper Skov

Prøv at afinstallere alt JAVA og hent den nye version på http://java.com


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Erik Jensen

Tak, har lige gjort det.
Og så har jeg testet ram på computer, ser ud til at være uden fejl.
Men det må have noget at gøre med den ram, som du nævnte tidligere, for jeg har ændret indstillingen inde på skærmbilledet, når jeg har hentet en fil. Tidligere stod den til 50 mb cache størrelse, nu virker den perfekt hvis den står på 250 mb cache - underligt. Har ikke haft de problemer tidligere.
Men der kan vel næppe være noget galt med at bruge en 250 mb cache størrelse?

mvh Erik

Jesper Skov

#5
Hvis problemet udelukkende er ved nyere kirkebøger (gråtoner), så kan otte samtidige opslag godt i nogle tilfælde oversige 25 mb*, så sæt du bare den op.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

*) Bemærkning: Stod jo ved 50 MB, så det burde ikke være det.

Bent Mortensen

jeg tror at det er JAVA7 der er problemet
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Erik Jensen

Hej Bent.
Fortæl endelig?
Hvis det er tilfældet, hvad kan jeg så gøre?


mvh Erik

Bent Mortensen

#8
afinstaller Java7 og Installer Java 6 der er mange der har problemer med Java 7, jeg køre selv med java 6 ingen problemer

du kan se dette link http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,40398.0.html
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Erik Jensen

Hej Bent.
Har lige gjort som foreslået og det ser ud til at virke perfekt. Om det så er fordi cache stå på ubegrænset eller om det er den "nye" Java 6, aner jeg ikke.
Men hvordan undgår jeg så at Java automatisk opdaterer sig selv - det sker jo?

mvh Erik

Anne Mortensen

Hos mig bliver Java ikke opdateret af sig selv - har aldrig gjort.

Til gengæld kommer den ved lejlighed  og popper op.
Jeg har også tidligere haft  besvær med opdatering af Java og jeg har måtte tilbage datere for at blive af med den sidst ankomne Java.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ruth Steenberg Rasmussen

#11
Jeg oplever de samme problemer med gule/sorte felter efter opdatering til Java 7.5

Troede jeg havde fået løst problemet, men ak....

mvh
Ruth

Erik Jensen

Hej Ruth.

Jeg fik her på siden, det råd at afinstallere Java 7 og i stedet bruge ver. 6
Det har tydeligvis hjulpet, for jeg har ikke siden haft problemet.

mvh Erik

Lajla Granly Fries

når man afinstalerer java 7 kan man ikke komme ind på netbank har jeg fundet ud af
Lajla Granly Fries

Medlem 8926

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Erik og Laila

Vi har prøvet at afinstallere 7-eren og geninstallere 6.33, men så ville den slet ikke køre.

mvh
Ruth

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej, igen

Så er det endelig lykkedes at slippe helt af med 7'eren og min 6'er fungerer - også netbank.

mvh
Ruth

Erik Jensen

Hej Ruth.
Jeg har ikke selv netbank, men det glæder mig at høre, I har fået det til at virke - også med netbank  :D

mvh Erik

Arne Leth

HJÆLP. Er der ikke en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med at komme på AO ? Jeg har nu afinstalleret alle JAVA og herefter geninstalleret JAVA version 6, update 33, men stadig får jeg kun et tekstnotat, når jeg beder om en Kirkebog. Jeg aner simpelthen ikke hvorfor, jeg har tidligere aldrig haft problemer med AO (Netbanking virker)
venligst Arne Leth

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Arne

Så vidt vi fandt ud af, kan det skyldes, at der "hænger" nogle registerfiler efter 7'eren.
Vi brugte derfor i sidste omgang et program: "Uninstall tool" vi har fra www.crystalidea.com. Vi måtte endda køre det 3 gange, før alle filer var væk.
Herefter kunne jeg køre 6.33 uden problemer.

Om det hjælper dig, ved jeg selvfølgelig ikke, men her virkede det.

Med venlig hilsen
Ruth