Oldefars svenske kone Anna Maria Johansson på Lolland

Startet af sanne rasmussen, 01 Aug 2012 - 14:35

Forrige emne - Næste emne

sanne rasmussen

Min Oldefar er Hans Peder Rasmussen f.11-4-1864 i Fuglse sogn på Lolland.
Hans Peder Rasmussen er gift første gang d.26-4-1886 i Tågerup sogn, Maribo Amt med Anna Maria Johannson f. 13-12 1865 i Sverige.
De møder hinanden mens de begge tjener på herregården Højbygård.( forlovere er gommens halvbroder Lars Adamsen og Henrik Hansen).
De bliver skilt et sted mellem 1897 og 19069 Det er nævnt ved deres børns bryllupper i kirkebogen, at de er skilt.
Det er uvist, hvad der bliver af Anna Maria efter skilsmissen. Hun optræder ikke ved kirkelige handlinger, hvor Hans Peder flere gange er fadder for sine børnebørn ligesom hun heller ikke er der til at tage vare på deres yngste barn, der kommer i pleje.
Jeg har søgt i verdslige skilsmisseprotokoller fra Maribo Amt på rigsarkivet uden held.
Han gifter sig anden gang borgerligt i Rødby 1-5-1907
Hvad blev der af Anne Maria og hvorfor er hun ikke tilstede i sine børns livs højtider ?

Mvh
Sanne Rasmussen

John V. Christensen

Hun kan jo være afgået ved døden!!
mvh John

sanne rasmussen

Hej John

Det kan hun selvfølgelig!.
Men jeg har søgt i de kirkebøger, hvor de boede omkring det sidste barns fødsel og deres sidst kendte fælles bosted.
Måske kender nogen, hvor hun er død
Det er dog usædvanligt at blive skilt på den tid med små børn. Var nok også mere interesseret i hvorfor?

Mvh
Sanne Rasmussen