Hvor blev Marius Torsgaard Mortensen og Elvira Thomsen af

Startet af Steen Riis Thomsen, 30 Jul 2012 - 14:38

Forrige emne - Næste emne

Steen Riis Thomsen

Elvira Thomsen er min farfar Anders Thomsens søster. Jeg vil meget gerne have oplysninger om Elvira og hvor hun blev af. Jeg ved at hun blev gift med Marius Torsgaard Mortensen i Ålestrup kirke den 26 april 1930 jf. AO 1925-1933, Østerbølle sogn, Rinds herred, Viborg amt ops. 198. Efter sigende fik hun en datter der skulle hedde noget i retning af Sigrid eller Signe??
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Mette R Francke

#1
Hei

Dette kan være han , navn og fødelsdato  stemmer.

Florida Death Index, 1877-1998 about Marius Thorsgaard Mortensen
Name:    Marius Thorsgaard Mortensen
Death Date:    25 Jan 1973
County of Death:    Brevard
State of Death:    Florida
Age at Death:    64
Race:    White
Birth Date: 15 Aug 1908


Mette
Mette R Francke

Steen Riis Thomsen

Hej Mette
Tak for oplysningen. Se det viste jeg ikke, at han var emigreret til USA. Ud fra fødselsdatoen og med det navn kan det kun være ham. Men det er hans kone Elvira Thomsen der må formodes at hedde Elvira Mortensen efter deres vielse, der er mest interessant for mig. Er der nogen indikationer på at Elvira også er emigreret? eller blev hun i Danmark?
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Mette R Francke

#3
Hei

Har ikke funnet noe om Elvira eller deres datter.

Har du sett om Elvira er fadder etter hun ble gift ?

Ser at du er medlem , så du kan søke hjelp i oppslag international.

Jeg fikk hjelp på det lokale biblioktet i Mcpheerson , Kansas da jeg fant min oldemors bror ( Rasmus Julius )hadde bodd der.
Jeg hadde hans fødselsdato og dødsdato.
Heg fikk tilsendt Rasmus Julius obitiuare , og der var det opplysninger om hans familie.


Mette
Mette R Francke

Steen Riis Thomsen

Hej Mette

Jeg kan heller ikke finde noget om Elvira nogen steder.
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Steen Riis Thomsen

Hej alle

Jeg har nu fundet Elvira i FT 1906, D3185 i Nørager st., Durup sogn, Gislum hrd. Viborg amt, og i FT 1916, D2543 i vogterhuset i Ålestrup stationsby, Østerbølle sogn, Rinds hrd., Viborg amt. Alle personerne i husstanden er mine slægtninge som jeg alle kender. - Men hvad der blev af Elvira efter hendes bryllup den 26 april 1930 hvor hun blev gift med Marius Torsgaard Mortensen er fuldstændigt ukendt endnu.

Jeg beder om at alle i dygtige slægtsforskere hjælper mig med denne gåde. På forhånd tak !!!!! 
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Steen Riis Thomsen

Hej alle

Jeg har nu fundet Elvira Thomsen som fadder til min onkel der blev døbt den 2 dec 1934 i Ålestrup se AO KB 1934-1940, Østerbølle sogn, Rinds hrd. Viborg amt opslag 13. Jeg undre mig over hvorfor hun er opført som Fru Elvira Thomsen. Måske hun blev skilt fra Marius Torsgaard Mortensen.

Men hvor hun blev af efter 2 dec 1934 er stadig en gåde for mig. Så hjælp ønskes stadig, på forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234