Bryggeren

Startet af Eva Morfiadakis, 25 Jul 2012 - 15:42

Forrige emne - Næste emne

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag missade tyvärr den danska TV-serien Bryggeren när den gick på svensk TV på 1990-talet. Jag blev därför väldigt glad när jag fann den på nätet och har nu sett alla 12 avsnitten under två dagar.

Nu är det väl en del kulisser men man lär ändå känna det gamla Köpenhamn lite mer. Gator som man ibland träffar på i släktforskningen.  Fantastiska skådespelare bla Frits Helmuth och min store idol från 1960-talet Otto Brandenburg.

Jag rekommenderar serien varmt.

http://www.dr.dk/bonanza/serie/drama/bryggeren.htm


Eva M

PS Ska nu börja se Matador igen. Också en fantastisk serie som skildrar Danmark under 1900-talet.
Eva M

Hans Poulsen



Kære Eva

Kæmpe stor tak for dit indlæg og for linket til BRYGGEREN.

Nu er serien forsvarligt gemt på min pc, og i den kommende tid kan jeg nyde afsnit efter afsnit for femte (5.) gang.

Af grunde, som jeg har svært ved at forstå, fik BRYGGEREN ikke en særlig god anmeldelse og modtagelse, men det er en serie, som jeg hele tiden har værdsat meget, meget højt.

Sammenligninger halter tit, og man skal derfor passe på, men BRYGGEREN vurderer jeg langt højere end MATADOR.

BRYGGEREN fortæller om et industrieventyr uden sidestykke, om en interessant, men kompliceret familie, om landets historie i nogle meget afgørende tiår, om krige, der ændrede vort land for altid, mens MATADO giver et karikeret, men særdeles underholdende billede af en dansk provinsby over en ca. 20-årig periode.

Tak igen, Eva!

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag