Sure gamle mænd og vrisne koner

Startet af Ann Nygaard Sørensen, 21 Jul 2012 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Ann Nygaard Sørensen

Hej.

Ja, jeg ved ikke om dette er det rigtige forum, men når jeg sidder og læser folks efterlysninger mm. igennem, så forekommer det mig, at der er nogle "Sure gamle mænd" og "Vrisne Koner" hvis fornemmeste opgave åbenbart er, at blande sig i alt og give folk et ubehøvlet svar. Jeg synes, at man skal svare folk ordentligt. Det her skulle gerne være et forum for alle, nye som gamle slægtsforskere.

Heldigvis er de fleste folk søde og imødekommende, og må det være stilen.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Niels Bjøreng

Giv venligst tre eksempler på ubehøvlede svar.

Venlig hilsen
Niels Bjøreng   9400

Ann Nygaard Sørensen

Hej

Det vil jeg ikke, for så hænger jeg enkeltpersoner ud. Jeg håber bare, at disse ser dette opslag og tænker sig lidt bedre om næste gang.

Mange hilsner Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Hans Poulsen



Hej Ann

"Det vil jeg ikke, for så hænger jeg enkeltpersoner ud".

Er de bedre værd?

Lad os da få dem frem i lyset, så de kan stå til regnskab for deres opførsel eller i det mindste få lejlighed til at svare for sig.

*Sure gamle mænd og vrisne koner* er heller ikke min kop te. Jeg holder langt mere af en let tone, og rummer den tillige lidt humor, virker den opkvikkende på os andre.

I *Forum Spilleregler* finder du blandt andet disse to vigtige meddelelser:

Opfør dig ordentligt
Det skal være rart at færdes i forum, så hold en god tone. Vi accepterer ikke personlige angreb, bandeord og lignende, men det er selvfølgelig tilladt at give udtryk for sine holdninger, så længe det sker på en sober måde.


Anmeld anstødeligt indhold
Finder du indlæg, der ikke opfylder forums spilleregler, kan du trykke på knappen 'Anmeld til moderator*


Du kender helt givet udtrykket *eksemplets magt*.

Gå foran og vis os andre gennem en række indlæg (svar) i DIS-grupperne, hvordan du synes, at andre skal belægge deres ord. Ikke to, tre fire indlæg, men skriv 30, 40, 50 indlæg, så vi for alvor kan fornemme, hvordan det skal gøres.

Venlig hilsen og god søndag
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Hej Ann

Som bruger  og ikke medlem kommer du  med dit indlæg.

Meld dig ind og kom med din kritik.

Du har 15 indlæg så nogen brug har du haft af medlemmerne og forhåbentlig fået udbytte ?

Det er vist blevet "agurketid" - jeg kan ikke tage din kritik alvorlig - det er en ommer.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ann Nygaard Sørensen

Hej Anne og Hans

For det første har jeg meldt mig ind - det er blot ikke registreret endnu, endvidere har jeg været med helt tilbage til dengang det hed DIS Forum og har her på Slægt og Data været med tidligere, blev bare nød til at oprette en ny profil forleden, da den anden ganske enkelt ikke fungerede.

Jeg har fået nogle meget fine svar, er glad for hver eneste, det er slet ikke noget der har ramt mig personligt. Måske taler vi agurketider, men når AO er nede, så kan man jo sidde og kigge sig omkring.
Så ok, at du ikke kan tage mit opstød alvorligt, men du har jo alligevel brugt tid på at svare mig.
Nogle giver svar på tiltale, måske de mere rutinerede og gamle i faget - men for nye uerfarne, er det min vurdering, at de kan blive skræmt fra vid og sans, og tænke, at dette er et forum  kun for de lærde.

Hans, lige som det står, så skal det være et hyggeligt forum, og det er det heldigvis også i 99,9 % af tilfældende. Jeg synes at det er den enkelte der får det halv-gravne svar, som selv skal reagere ligesom jeg selv ville gøre, men det har jeg så heldigvis aldrig oplevet alle de år jeg har været med.


Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Hans Poulsen

Hej Ann

Tak for din reaktion. Fra min side skal det ikke skorte på tid og kræfter denne lørdag aften, som jeg sandt at sige hellere ville tilbringe udendørs. Lad os endelig få luften renset hurtigst muligt, så ingen skal sidde tilbage halvparalyseret og spørge sig selv: "Var det nu mig, Ann Nygaard Sørensen havde i tankerne?"

"Så ok, at du ikke kan tage mit opstød alvorligt, men du har jo alligevel brugt tid på at svare mig"

Du kan være overtydet om, at jeg tager mine medmennesker alvorligt, når der er kritik på menuen, og at jeg bruger tid på at svare. Det ligger i min opdragelse tilbage i 1930'erne og 1940'erne. Jeg er tit mine forældre taknemmelig over, at de lærte mig, hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert.

Ikke alene tager jeg dig alvorligt, jeg vil også gerne vide, hvad du baserer din vurdering på.

*..men for nye uerfarne, er det min vurdering, at de kan blive skræmt fra vid og sans, og tænke, at dette er et forum  kun for de lærde..*.

Uden at nævne navne må du kunne anonymisere et par tråde eller tre, så alle får kendskab til de nye slægtsforskere, som flakker opskræmte og sanseløse rundt efter at have været under kniven af *de lærde*, hvem det så end måtte være.

"Jeg synes at det er den enkelte der får det halv-gravne svar, som selv skal reagere ligesom jeg selv ville gøre, men det har jeg så heldigvis aldrig oplevet alle de år jeg har været med".

Du smutter udenom, taler med et Nyrup-udtryk med uld i munden, eller skal vi sige springer op som en løve, men falder ned som et lam.

Tak for tankeudvekslingen, god søndag og venlig hilsen

Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Nygaard Sørensen

Hej Hans.

Måske en løve der sprang op og faldt ned som et lam ... måske en kvinde, som syntes der skulle siges et lille bøn og et  pip og ikke et brøl og en hammer.

Selv god lørdag.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Anne Mortensen

Hej Ann

Glæder mig du er blevet medlem.

Uanset "agurketid" eller ej mener du - som jeg forstår det - at du skal  forsvare andre brugere/medlemmer - mon  ikke de kan tale for sig selv hvis det er så slemt som du skriver.

Om du falder op eller ned har du stadig ikke vist nogle ekspempler - se fortsat efter dette  på DIS og skriv igen.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Birthe Hollingbery

Det er et tilbagevendende emne, så der må vel være nogen, der føler sig stødt. Men jeg vælger at tro, at der som regel er tale om manglende tydning af underfundige eller "sjove" bemærkninger, der lettere forstås af rutinerede forumbrugere.

Som hovedregel er folk venlige og meget hjælpsomme, og jeg er imponeret over hvor mange, der  bruger så megen tid og energi på at besvare spørgsmål.

Jeg kan dog huske en bestemt person, der i det gamle forum af og til fik en raptus med at kritisere spørgernes ikke helt korrekte spørgeteknik. Hun smækkede med døren, da det nye forum blev lanceret.

Venlig hilsen

Birthe Hollingbery

(flittig læser af forum)


Peter Kristiansen

#10
Jeg havde ellers tænkt mig at holde mig ude af diskussionen - og jeg håber at den bliver lukket snart, MEN - jeg vil opfordre alle der skriver her inde, til lige at gribe i egen barm. Jeg kan da også blive irriteret,  over at nye på Forum skriver mangelfulde overskrifter, eller i forkert forum - men gem lige flammesværdet i skeden og svar spørgeren på en sober facon - ikke bare med at skrive "Forkert forum" uden at henvise til det rigtige, eller bare at henvise til "Retningslinierne for skrivning af indlæg" uden at hjælpe spørgeren på vej. Man kan jo også svare på spørgsmålet, men så tilføje, at for fremtiden vil det være bedst at indlægget placeres i en anden gruppe. Endelig har vi jo forskellige tolerancegrænser.

Jeg har med vilje ikke bragt eksempler - jeg vil ikke hænge nogen ud - og det er ment som en generel opfordring til alle om lige at vende ordene en gang til.

Der var dog et svar for et par uger siden, som var så uforskammet at jeg kom op i det røde felt. Og bed mig ikke om at vise det, for jeg kan ikke finde det igen. Det var et spørgsmål om fødsler i 1940'rne - og hvor at spørgeren fik et så uforskammet svar, at han meddelte at han meldte sig ud af foreningen. Det kan jo ikke være meningen!

Svaret gik dels på at fødselen jo var så ny, så det kunne man ikke forske i, og ellers henviste vedkommende til  Borgerservice uden nærmere forklaring. Hvis ikke man kan svare på et spørgsmål, så kan man jo lade være med at skrive noget.

Og jeg er enig i mange af Ann Nygaard Sørensens betragtninger.
Med fare for at blive ristet over en sagte ild!
M.v.h. Peter Kristiansen

Ann Nygaard Sørensen

Hej alle sammen.
Ved du hvad Birthe, det er ikke fordi jeg skal forsvare alle medlemmer og brugere. Blot synes jeg, at det er værd at gøre opmærksom på, at nye slægtsforskere nødig skal blive skræmt fra vid og sans første gang de spørger om noget, det skal jo helst være sådan, at folk skal føle sig velkomne selv om de er nye og uerfarne indenfor slægtsforskning - og at der ikke findes dumme spørgsmål. Jeg er enig med dig - langt de fleste - er søde og utrolige hjælpsomme, og jeg har nydt gavn af andres viden og andres  øjne mange gange. Normalt Birthe, har jeg masser af humor og glimt i øjet, så jeg mener ikke det er der problemet ligger. Måske mener de det ikke så hårdt, som jeg synes de(få) skriver det, men så er det værd lige at overveje inden de trykker "send"
Jeg forstår ikke lige det du mener med det jeg skal se på DIS ???

Til dig Peter - tak -
og netop det eksempel du gav var et af dem jeg havde set - et andet sted står der skrevet, omformuleret, til en der havde hjulpet en der spurgte om hjælp. "Jeg forstår ikke, du gider hjælpe" ( ikke direkte citeret).

Jeg er blevet medlem fordi jeg har slægtsforsket i mange år og ikke kan lade være, men jeg synes altså også der skal være plads til den der kommer hjem med oldemorens dåbsattest til at spørge om nogen ved noget om tipoldeforældrene uden at man skal være medlem og uden man ved noget som helst om sogne, herred og amt, folketællinger, AO osv. Det er sådan man får "kunder i Butikken"
Jeg kan give et eksempel fra en helt anden verden, nemlig fra en planteskole. Her hørte jeg engang en kvinde komme ind og  spurgte gartneren om hvor frøene var, for hun ville så roser. Se her var han klog, og fulgtes med hende den næste halve times tid, han slog ikke en latter op. Han havde fået sig en ny kunde.

- og det er vel også sådan, at mange medlemmer får hjælp fra dem der "bare" er brugere. Det er jo et åbent forum.

Tak for jeres indlæg i debatten

mange hilsner Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Vivi Winther

Hejsa, der skal meget til at gøre mig vred, men netop nu er jeg meget vred og således hænger jeg lige en enkeltperson ud ja dig Anne Mortensen, du er så ubehøvlet at jeg tidligere har klaget over dig du nærmest nedgør alt og alle og kan få enhver til at give op. Dit sprog er nedladende  og altid skal du medtage citat. Ikke alle kan skrive korrekt dansk, men burde have lov at være i forum alligevel uden dine kommentar på stave/skrivemåde. Blot et par af mange eksempler. Jeg har således valgt aldrig at svarer dig, da du nærmest har forfulgt mig i min tid her, jeg havde valget at forlade Dis eller ignorer dig, indtil videre er det blevet det sidste.

Prøv dog at tage ting til efterretning istedet for altid at vil have det sidste ord, heraf kan DU også lærer, jeg har nu parkeret på øretævernes holdeplads og velvidende at jeg får tur, vil jeg meget gerne bakke op om at man behandler andre som man selv vil behandles og med respekt for ikke alle her har den samme erfaring i slægtsforskning heriblandt jeg selv.

Til Ann,

godt indlæg  :), jeg fik luft for min vrede.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hans Poulsen



Hej Vivi

Det kræver mod at rejse kritik med navns nævnelse af en slægtsforsker, som efter ens eget udsagn har forløbet sig. Er kritikken hævet over små-fnidder-fnadder og ledsaget af eksempler, finder jeg den berettiget, og da har du med dit indlæg handlet på en måde, som jeg værdsætter.

Du peger på Anne Mortensen, som jeg ikke kender personligt og mig bekendt aldrig været i lokale sammen med. Til gengæld har jeg tit lagt mærke til hendes indlæg, hvor hun utrætteligt søger at hjælpe andre. Hendes stil har været af en sådan karakter, at jeg ikke specielt har bemærket den, og jeg kan forsikre dig, at jeg ville have gjort det, hvis hun optrådte *ubehøvlet* - et stærkt udtryk.

Ordbog over det danske sprog har et langt afsnit om ordet *ubehøvlet*. Det vil føre for langt at citere alt her, så jeg forkorter, men giver linket, så enhver kan dømme, om jeg fusker med min forkortelse.

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=ubehøvlet

2) (nu kun m. overgang til bet. 3; jf. uhøvlet) som mangler kultur, civilisation ell. dannelse, opdragelse, politur; grov; plump; udannet; simpel;

3) meget taktløs, uhøflig, tølperagtig, uforskammet i optræden


Hvis denne karakteristik passer på Anne Mortensen, forstår jeg til fulde din harme. Selv må jeg være temmelig tykhovedet, da jeg aldrig har fundet anstødeligheder i hendes indlæg.

Det fremgår højere oppe i denne tråd, at Anne Mortensen har haft 5.710 indlæg i DIS-grupperne, så det må være på tide, at hun stilles til regnskab for sine ugerninger, hvis blot én procent af disse uhyre mange indlæg rummer ubehøvlede og nedladende ord. Tør vi mon gå ud fra, at denne ene procent repræsenterer fx 100 sårede og forskræmte medforskere, som måske endda hører til kategorien *begyndere i genealogien*?

Jeg tager det for givet, at du har meldt Anne Mortensen til moderator. Hvad der måtte være kommet ud af den klage, kan jeg ikke vide - kun kan jeg konstatere, at Anne Mortensen ikke har optrådt så ubehøvlet, at hun har fået karantæne.

Personligt vil jeg fortsætte med at læse alle Anne Mortensens indlæg - og indtil videre som hidtil med glæde og udbytte

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Hej Vivi Winther

Er det virkelig mig du omtaler ?
Kan dårlig genkende mig selv.

Men dine ord ødelægger ikke min lyst til fortsat at hjælpe hvor jeg kan.

Ah – ja kan du ikke oplyse hvor og til hvem du har klaget – det kunne da være rart at læse.

Det var ordet fra en gammel men ikke vrissen kone.  :)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Hej Hans

Tak for dit indlæg.

Selvom jeg ikke syntes jeg er slem – er det  rart med et positivt indlæg her en søndag morgen kl. 6:28.

Men må konstatere, at jeg/man ikke kan gøre alle glade og tilfredse.

God søndag  :)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

God morgen


Nu håber jeg da virkelig, at AO snart kommer op at køre igen, så der er noget fornuftigt at give sig til i stedet for denne gang mudderkastning.


Vivi, du er garanteret en dejlig pige, som altid har tid til at skrive pænt til dem, der har brug for hjælp.

Peter, jeg har fundet det indlæg, du henviser til, og det er da også totalt uforskammet besvaret, og det har intet med Anne at gøre.


Anne, dig har jeg også haft lidt svært med til at starte med, men jeg har fundet ud af, at du bare er kontant og svarer på det, der bliver spurgt om.


Og Hans, du er jo bare dejlig.


Og skal vi så ikke bare nyde det gode vejr?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kenneth Knudsen

Det er ærligt talt nogle besynderlige reaktioner, der her er kommet på Anns henstilling til, at man svarer pænt.

Man kunne nøjes med at anerkende, at Ann har født sig stødt over tonen og i øvrigt giver hende ret i, at man skal svare ordentligt.

I stedet afkræves hun dokumentation, begreber ordkløves, og henstillingen afvises, fordi Ann ikke figurerede som medlem – altså diskrimination, hvilket under alle omstændigheder hører under betegnelsen ubehøvlet i min bog.
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Ann Nygaard Sørensen

Hej Kenneth

Tak for din forståelse og udtalelser - . ;)

Mange hilsner Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Kristensen

Jeg er lidt ked af at fortsætte denne tråd, for den er jo lidt negativ. På den anden side skinner solen nu, og alle edb-systemer virker, så derfor vil jeg gerne komme med et forslag.

Som relativ nybegynder har jeg fået god hjælp og behandlig fra de erfarne herinde, så jeg har ikke følt mig dårligt behandlet. Til gengæld kan jeg godt se, at "begynderspørgsmål" kan være lidt irriterende for folk, som har været med i mange år.

Jeg vil derfor foreslå, at der oprettes et forum for begyndere. Her vil vi nye kunne stille hinanden dumme spørgsmål uden at belaste andre, og efterhånden som behovet bliver et andet, kan vi rykke over i de andre forum´s efter behov. Mon ikke der alligevel vil være nogle af de hjælpsomme "gamle" herinde, som vil kigge forbi ?
jhk

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har fået megen hjælp gennem årene fra fantastisk hjælpsomme og venlige mennesker. Jeg kan desværre ikke hjælpe så mange selvom jeg gerne ville, mine "kvalifikationer" er nok ikke de bedste.

Jeg syntes ikke der er mange sure og vrisne svar, hvis de forekommer.

Et råd til alle nybegyndere, læs vejledningen øverst i alle grupper inden i skriver et spørgsmål. Følg vejledningen.

Skriv en ordentlig overskrift. Det er nok det mest irriterende, når det ikke kan ses i overskriften hvad det drejer sig om.
Jeg har ofte selv skrevet i indlæg og bedt forfatterne læse vejledningen. Ikke for at kritisere, men for at hjælpe, man får bedre hjælp når overskriften "fanger".

Skriv hvad i selv ved, så hjælperne ikke bruger tid på de ting i selv har. Har i haft tidligere indlæg der berører samme emne, så henvis til det.

Et forum for nybegyndere syntes jeg er en dårlig ide, så ser de mange dygtige hjælpere måske ikke spørgsmålene, og de svar man får bliver man jo klogere af, og kan måske selv løse problemet næste gang.

Det ender jo med forum for alt muligt.

Jeg syntes tråden skal stoppe nu.

Mange hilsner
Grethe Elten Mortensen

Vivi Winther

Ja så kommer jeg lige med et svar på mit indlæg,

Til  Hans, tak for dit opslag af ordet ubehøvlet, ordets betydning er mig velkendt ellers bruger jeg det ikke og der er ikke et bedre ord der dækker. Jeg har klaget til moderator, men samme svar som du henviser til de mange svar fra Anne betyder at man ikke ønsker at gøre noget. Jeg kan huske jeg ønskede dig tillykke med de 3000 indlæg og af hele mit hjerte mener jeg det dine opslag er relevante, høflige hjælpsomme og aldrig negative. Derimod kan jeg ikke se antallet af Anne´s opslag betyder noget jeg kan hurtig nå samme antal, såfremt jeg bruge samme metode, men dette forbyder jeg mig selv at byde andre, om de er medlemmer eller ej.

Til Gitte, Tak jeg må nok efter at kan se positive tilkendegivelser på min email, give dig ret.  :)

Til Ann, som startede denne tråd, jeg er dig evig taknemlig og mener det er dig der er modig, jeg bakker dig 100% op og mit håb er, at nogle vil tage ved lærer, således alle kan have en god oplevelse her om man er medlem eller ej.

"Intet er umuligt for den som bære viljen i hjertet... og det ser jeg gang på gang er tilfældet, med lidt hjælp kan man selv meget, og ingen er fejlfri.

Dette blev mit sidste indlæg her, håber alle får en god oplevelse af at være i Forum, god sommer til alle.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Anne Mortensen

Skal jeg le eller græde - hold da helt op - og så på den dejligste sommerdag.

Jeg foretrækker at le  :D
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Peter Hansen

Hej

Jeg har modtaget en klage med et hmm... er der noget som man bør kikke på her?

Jeg må indrømme, at det er der vist ikke, jeg bryder mig ikke om de skarpe ord eller personlige angreb. Med andre ord jeg bryder mig ikke om, det jeg læser.

Min opfordring eller udfordring til jer, både brugere og medlemmer, er:

HUSK AT JERES INDLÆG SKAL LÆSES AF ANDRE I MEGET LANG TID

Med disse ord lægger jeg op til hold tonen og fokus, på det det drejer sig om nemlig et åbent forum og en hjælpsom slægtforskning til glæde for alle.

Fortsat god sommer
Med venlig hilsen

Hans Peter Hansen

autodidakt slægts- og historieforsker

Solveig Hansen

Det er meget længe siden jeg har været inde i dette Forum, så jeg har ikke fulgt ret meget med herinde. Blev stort set så træt af den måde rigtig mange svarede nye brugere på. Og det ligger helt tilbage, til da det hed DIS-Danmark. Men jeg har været medlem hele tiden. - Nu faldt jeg tilfældigt lige ind i den her tråd her. Har ikke læst de tråde, som Ann Nygaad Sørensen har læst og fået hende til at gå i blækhuset.  Men jeg kan i alt fald bekræfte, at Ann ikke er ny i dette Forum, for hende har jeg kendt helt tilbage til det hed DIS-Danmark. Og at Ann har måtte melde sig ind på nu undre ikke mig, for jeg knoklede også for at komme ind denne her gang, men det lykkedes til sidst. - Og lad os så øve os på at få et ordentligt sprog ind i dette Forum, også til nye.

Ann Nygaard Sørensen

Hej Solveig

Tak for dit indlæg. Håber du kommer oftere herind da du virkelig er en kapacitet når det gælder Læsø.

Mange hilsner Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Connie Børgesen

Hej allesammen!
Jeg tillader mig at blande mig i Jeres debat fordi jeg har et udgangspunkt, som vist ingen af Jer andre har.

Jeg er nemlig HELT ny. Jeg har netop skrevet mit første indlæg i Forum. Derfor kender jeg intet til korrekt spørgeteknik, jeg er i tvivl om hvad der hører til hvor (logikken er nemlig ikke så enkel som den ser ud til at være, når man kender forummet godt), og jeg aner ikke hvordan jargonen er, eller hvad der er skik og brug i tiltaleformer her.

Jeg er som ny bruger - og ny slægtsforskningsinteresseret - altså HELT grøn. Men jeg er ikke grøn på internetfora, hvor jeg flere steder er en af de gamle, en af dem, der ved hvad der skal være hvor, hvordan man taler til hinanden, hvad der er accepteret og hvad der ikke er. Derfor er denne tråd lidt en eyeopener også for mig.

Jeg vil ønske, at I gamle garvede vil prøve at se på dette forum med helt uerfarne øjne - og jeg håber da bestemt, at I vil modtage os, der ikke ved en pind, på en måde, så lysten til at gå dybere ned i anerne forstærkes og ikke netop bliver begrænset af den manglende erfaring med området og med forummet her.

Det var et par tanker fra en fuldstændig ny - jeg håber, I vil tage godt i mod dem.