Christian Daniel Licht , * 1781 i Ottensen (Altona)

Startet af Finn Andersen, 18 Sep 2010 - 11:28

Forrige emne - Næste emne

Finn Andersen

Christian Daniel Licht * 30.1.1781 i Ottensen (Altona), + 18. 9.1816 i Kolding. begr. 23. september smst., søn af trompeter Johan Frederik Licht og hustru Charlotte Magdalene Marie Weusthoff.

Gift 21. 8. 1807 i København (Vor Frue kirke) med Friderica Starup, Knabrostræde 29.

Nævnes ved vielsen som dansk juris, Exam.jur. 18.1.1808, 20.3.1808 sekondløjtnant ved jyske skarpskyttekorps' 2. annekterede batl, 13.6.1809 premierløjnant, afsked 16.9.1815, krigsassessor 18. 6.1816, sagfører i Kolding.

Enhver oplysning om forældre og evt. søskende til Chr. Daniel Licht vil være meget velkommen.


Finn Andersen

Regelsen

#1
Hej Finn

Du har vel: Søn af trompeter ved 2.  husarregiment?

Mvh
regelsen
Venlig hilsen
regelsen

Inger Buchard

Jeg kom i tanker om, at jeg havde indtastet en Licht til folketællingsdatabasen:
Jac. Jul. Conr. Licht 62  Ugift  beabschiedeter Leutnant Braunschweig
Felsted 1845

Måske kan du sætte ham på plads?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Regelsen

Venlig hilsen
regelsen

Finn Andersen

Hej Torben

Jo jeg havde faderens regimentsoplysning fra Candidati og Examinati Juris bd. III, s. 62. Beklager, at jeg ikke havde den med i føsrste omgang.

Hej Inger

Tak for oplysningen. Foreløbig har jeg ikke kunnet indplacere ham i Chr. Daniel Lichts slægt.

I øvrigt har jeg fulgt tråd på den gamle hjemmeside vedr. Licht og de Fine Licht, men indlæg der har foreløbig ingen tilknytning Chr. Daniel Lichts slægt.

mvh Finn

Regelsen

Hej Finn

Der var en Fændrik ved Fyenske Reg.  1807, 1808 til Jydske Jægerkorps med navn:

Henrich Christian Licht.
Venlig hilsen
regelsen

Steen Thomsen

Her er en Licht, men om det er samme familie tør jeg ikke love:

Adam Licht.
F 17 dec 18xx i København.
D 1883.
Tømrermester i København

Gift 14 maj 1843 med Jacobine Andreasine Olsen (1818-1864)

søn:
Christian Vilhelm Rask Licht. F 1843. Død 28 sep 1902.
Murermester i København.
Stor mester, byggede Hovedbanegården og flere andre kendte bygninger,
foruden villaen på Philippavej.
De bedste hilsner
Steen Thomsen

Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
E-post: steen.thomsen snabel-a danbbs.dk
Hj.side: http://www.danbbs.dk/~stst/

Flemming Vestmark Jensen

Hej Finn

Jeg har en Daniel Licht, han fik 2 børn med Christine Guldmann. Johan Frideric Licht født 12/2-1805 og Sophie Marie Licht født 12/2-1805 i Skødstrup Sogn, Øster Lisbjerg Herred, Randers Amt, døbt 24/3-1805, Daniel og Christine var ikke gift, måske det er din Christian Daniel Licht, som er min "Daniel"

mvh
Flemming Vestmark
mvh
Flemming Vestmark 9320
medlems nr.8285