Maren Hemmingsdatter født 1781 Magleby sogn

Startet af Ellen Ingrid Christiansen, 15 Jul 2012 - 15:43

Forrige emne - Næste emne

Ellen Ingrid Christiansen

Maren er født 4.2.1781 i Budsene Magleby sogn og viet til Lars Hansen - der er født 1786 i Keldbylille.
Maren mor og far er Anna Margrethe Hansdatter født 1754 i Borre og far er Hemming Jørgensen også født
i Borre. Jeg kan ikke komme længere tilbage.
Andet end Hemming Jørgensen far hed måske Jørgen Christophersen opg moderen Anna Margrethe Jensdatter.
Marens mor Anna Margrethe Hansdatter far hed Hans Olsen ???

Hans Poulsen



Hej Ellen

*Jeg kan ikke komme længere tilbage*

- Havde Maren søskende, var de ældre eller yngre, har du hende, hendes forældre og øvrige familie ved folketællingen 1787?

- Har du fod på alles faddere og forlovere, som du er stødt på? Afslører det noget?

- Har du fundet konfirmationerne? Er der nyt at hente dér?

- Hvad med ft. 1801? Optræder der dér søskende til Maren, som ikke var med ved ft. 1787?

- Lægdrullen oprettes 1789. Hav den i baghovedet, hvis du senere går i stå og trænger til et puf i ryggen

Husk at nortere alle opslagsnumre og gengiv gerne ft. 1787 og ft. 1801 her i tråden. Hvad den ene ikke ser, ser en anden måske.

Mine spørgsmål er lidt spredt fægtning, men idéen bag er at få dig til at udvide den personkreds, som du skal arbejde med. Ved hvert nyt opslag dukker der normalt nye data op.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ole Brodersen

Hej Ellen!

Jeg har nogle af dine aner til Jørgen Christophersen i min database.

Jørgen Christophersen er gift 1. gang med min ane Anne Margrethe Jensdatter i Borre 21/3-1741.

Anne Margrethes far er gårdmand i Raaby Jens Jensen. Jørgen Christophersen fæster gården Raaby nr. 10+11 i 1743 efter svigerfaderen Jens Jensen.
Efter Jørgens død ca. 1762 Fæster Rasmus Svendsen gården sammen med sin kone Anne Margrethe Jensdatter. Rasmus Svendsens søn Svend Rasmussen er min Ane.

Jørgen Christophersens forældre er Christopher Jepsen og Margrethe Jørgensdatter og de er også mine aner.

Hvis du vil vide mere om dem har jeg dem i min database.

Min e-mail adresse er: jeole(snabel a)webspeed.dk

Venlig hilsen

Jeanne Raae Brodersen
Silkeborg
tlf. 8681 2649