Hvordan finder jeg efterkommere? Musiker Otto jeppesen, København

Startet af Henrik Rasmussen, 16 Jul 2012 - 13:47

Forrige emne - Næste emne

Henrik Rasmussen

Min tipoldemor døde i maj 1917 i København, og boede på dødstidspunktet i Ungarnsgade 27 på Amager (Nathanael sogn) hos sin datter Laura, der var gift med musiker otto Jeppesen. De havde mig bekendt i hvert fald to børn:

- Jens Verner Jeppesen, født 27/8 1916
- Ellenore Christine Jeppesen, født 31/7 1920

De står ikke født i Nathanael sogn, og da jeg ser af skiftet efter min tipoldemor Marie Olsen, f. Pedersdatter, at hun efterlod sig en del papirer og personlige ejendele, er jeg meget interesseret i at finde ud af især hvor Ellenore Christine Jeppesen blev af (eller hendes børn igen), da jeg har en anelse om, at der kunne være fotografier af min tipoldemor og -far iblandt de efterladte effekter.

Er der nogen der har en anelse om hvordan jeg kan finde disse personer? Folkeregistret oplyser jo ikke om nulevende personer.

Gode råd modtages - naturligvis også hvis der blandt jer er nogle der har personerne i stamtræet.

Tusind tak på forhånd

Henrik


Henrik Rasmussen

Hej mette

Tak. det er den Otto Jeppesen, men som du ser slutter bo-registreringen i 1915, netop hvor han bliver gift med min oldefars søster laura

Hilsner

Henrik

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bjarne Nielsen

Hej Henrik

Du finder Otto Jeppesen i FT 1916 København

Meinungsgade 26, Opslag 223

Hilsen
Bjarne Nielsen

Gitte Johansen

Hej Henrik

Nu er det netop heri , vi ikke efterlyser nulevende personer, men kig igen i Nathanael, for der er de, og konfirmationer i Allehelgen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#6
Forældrenes vielse i Skt. Markus, 1912-1921, opslag 84, nr. 64.

PS De er i Bulgariensgade 2 i 1930. Jeg har glemt opslagsnr.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Henrik Rasmussen

Ejhh, hvor fantastisk.

Tak. Jeg prøver de spor der er p.t.

Hvis nogen har konkret kendskab til nulevende modtager jeg gerne informationer om disse

Hilsner

Henrik

Bjarne Nielsen

Hej Henrik

Du skrev jo højt og tydeligt, at børnene ikke var født i Nathanel sogn. Det var de jo alligevel.

Noget sådant plejer at koste 4 "kvajebajere"  Ha ! Ha!

God sommer og venlig hilsen
Bjarne Nielsen

Henrik Rasmussen

Hej Bjarne,

ja, indrømmet: lettere sjusket. Men jeg var i arbejdstid.

Dog skal jeg udlove 4 succes-bajere til den der kan hjælpe mig med at identificere/komme helt ned i sporet af nulevende efterkommere.  :)

Hilsner

Henrik

Henrik Rasmussen


Nyeste spor er, at Ellinor Kristine Jeppesen bliver borgerligt viet i København den 30. maj 1942 med maermester Georg Herman Peter Petersen. Han opgiver sin adresse som missionshotellet Hebron i Helgolandsgade, hun Portugalsgade 5 på Amager.

Om de får børn er ikke til at sige, men har nogen en ide til hvordan jeg finder ud af, om og hvor de får børn?

Tak på forhånd

Henrik

Mette R Francke

Hei

Hvis Ellinor var i live i 1968 , har hun ett  cpr ( eller heter det crp ) nummer.

Du kan kontakte ditt lokale borgerservice kontor og spørre .
Dette koster under 100 kr.


Kanskje du via dette nr kan spore eventuelle barn/arvinger.'


Mette
Mette R Francke

Gitte Johansen

Hej Henrik


Grunden til, at jeg sendte den borgerlige vielse til dig privat, var jo netop, at det ikke skulle frem i dette indlæg.

Hun kan jo i princippet være i live endnu, og så skriver vi ikke om det her.

Jeg har selv en tante fra samme årgang, som vil blive meget ked af at læse om sig selv i dette forum.

Ja, hun er så åndsfrisk, at hun kunne gøre det, hvis hun ville.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lykke Harndahl Claville


Hej Henrik

Jeg vil meget gerne at du kontakter mig i en privat mail på lykkeclaville@gmail.com

Jeg forsker selv i denne slægt for et familiemedlem, han er efterkommer af Ellinor Marie Kristine Jeppesen der var gift med Georg Herman Peder Petersen

Med venlig hilsen

Lykke Claville