Behov for anden indgangsvinkel, hvor dør min oldemor

Startet af Jane Kneis, 09 Jul 2012 - 21:47

Forrige emne - Næste emne

Jane Kneis

Hej i gruppen

Nu tror jeg, jeg har stirret mig blind på Anna Charlotte Pedersen, f. 31.07.1876, Hunseby sogn.

Jeg har længe prøvet at finde hende på Lolland efter hun blev gift og får barn nr. 2 (som hun beholder), og så her forleden aften slog det mig http://www.politietsregisterblade.dk, jeg søgte på hendes mand Carl Viggo Christensen, født 08.02.1888, Gislinge sogn og BINGO, de var taget til København, er opmærksom på at født for Charlotte ikke stemmer 100% men det kan kun være dem.

Nu kommer så problemet, der står på kortet 29-4-1914: Fra Norge til Viktoriagade 6 A , 4. hos Trebbin og 4-1-1917: Dannebrogsgade 54 , 5. hos Larsen og sluttelig 1-5-1922: Revalsgade 2 , 3.

Jeg kan ikke finde dem i folketælling 1916 i Viktoriagade ej heller i 1921 på Dannebrogsgade, kan det være fordi de er logerende ? Jeg finder dog Carl Viggo Christensen og deres fælles søn Hans Poul Christensen og endnu en søn født i Stavanger som jeg ikke vidste noget om i folketællingen 1925 i Revalsgade 2, 3 (opslag 340) Hvor der står at Carl Viggo Christensen er Enkemand.

Jeg har søgt på Maria og Skt. Matthæus både efter Anna Charlotte død og Hans Poul og hans bror Ove Bjørn Christensens konfirmation, uden held.

P.S. I folketælling 1930 for Revalsgade 2, 3 er Carl Viggo Christensen og sønner væk.

Nogle der kan komme med en anden indgangsvinkel ?

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Jane


Med venlig hilsen
Jane Kneis


Gitte Johansen

#2
Prøv lige at kigge i Gethsemane, 1922-1938, opslag 158, nr. 16.

Fødselsdatoen passer ikke, men hun er gift med en journalist Christensen, Revalsgade 2.


I Sct. Hans hospital 1920-1931, opslag 192 står der født Pedersen
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Mortensen

http://www.fogsgaard.org/

Revalsgade

Kvarter: Udenbys Vester

Sognetilhør i 1890: Sankt Matthæus

Sognetilhør i 1918: Gethsemane

Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: B
                   Politikreds: 5
                  Forsørgelsesdistrikt: 8A
                  Værgerådskreds: 7
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

Så vidt jeg kan se er der ingen Anna Charlotte født på det tidspunkt i Bursø, så mon ikke de bare har skrevet helt fejl.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Alle 3 drenge er konfirmeret i Gethsemane, 1919-1939, opslag 40, 74 og 89.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jane Kneis

Hej Alle

Og tusinde tak for de hurtige svar - OG DER ER BINGO.

Anne - undskyld jeg ikke fik linket med, det var ren forglemmelse, og tak for info. om Revalsgade, det sætter jo tingende rigtig meget på plads, har mest forsket på Lolland, så syntes København er noget at en jungle at finde rundt i.

Gitte - BINGO det er min oldemor Anna Charlotte, jeg skal da lige love for der er mange forskellige fødselsdatoer, i din henvisning til Gethsemane, 1922-1938, opslag 158, nr. 16. og Sct. Hans hospitaler det rigtig dato og mdr. men ikke årstal  ;) og hun er ikke født i Bursø sogn men i Hunseby (kirkebog 1849 - 1891, side 234, nr. 6).
Tænk at hun skulle ender der, ærgerlig at der ikke står hvad hun døde af. Ved godt Sct. Hans Hospital er for person for psykisk syge.
Gitte TUSINDE tak for hjælpen, dejligt at få oldemor på plads.

Så vil jeg også prøve at finde sønnerne konfirmeret i Gethsemane.

Mange taknemlige hilsner
Jane



Med venlig hilsen
Jane Kneis


Jane Kneis

Jamen for pokker Gitte - du er godt nok hurtig.

Lidt sjovt med Henry Edmond Christensen, opslag 40, for ham kendte jeg heller ikke noget til, 3 uægtet børn får hun, min farfar, Henry og Hans Poul som er født 13.05.1911 for Carl Viggo og Anna Charlotte bliver først gift 11.06.1911 i Bursø sogn, sikke noget  ;)

IH altså hvor er jeg bare glad, sikke en masse der er at gå i gang med.

Hilsen
Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis

Jane Kneis

Hej Henrik

Jamen for pokker, nu vælter det bare ind og jeg som har brugt TIMER (masser) for at finde oldemor, sjovt at hun i folketællingen pludselig hedder Anna Margrethe.

Og Carl Viggo er agent  ;) forhåbentlig ikke hemmelig.

Takker mange gange Henrik

Hilsen
Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis

Agnete Waagstein

Hej Jane,

Jeg vil gøre opmærksom på, at der på Stadsarkivet i København findes journaler for indlagte på Skt. Hans Hospital. Det kan give dig en ide om din oldemors sygehistorie.

Venlig hilsen
Agnete Waagstein

Jane Kneis

Hej Agnete

Så lærte jeg igen noget nyt... jeg var slet ikke klar over der var noget der hed stadsarkivet!
Nok fordi jeg først har "ramt" københavn nu, i mit træ.

Men det er jo FANTASTISK, har lige være inde på deres hjemmeside, de holder ferielukket i juli, så er
det jo godt at jeg først har ferie i august.

Tak igen

Hilsen
Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis

Jane Kneis

Hej igen

Jeg må lige høre, hvordan ville I gribe de 4 personer an, når nu jeg ved at i folketællingen 1930 er de ikke på Revalsgade 2, 3.

Jeg ser det lidt som den berømte nål i høstakken  :-\ København er godt nok en hård nød at slægtsforske i, i forhold til f.eks. Lolland.

Endnu en gang på forhånd tak for hjælpen.

Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis

Gitte Johansen

Hej Jane

Ja, det må blive den hårde vej.

Jeg har været inde for at se, om drengene blev borgerlig viede for evt at finde en adresse.

Jeg fandt også en af dem, Hans Poul, men de var ikke på den adresse.

Men nu får du den.

Andre arkivalier

Borgerlige ægteskabsbøger

København
København
Ægteskabsbog
1935 601-1200, opslag 123
(nr. 720)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jane Kneis

Hej Gitte

OG SELVFØLGELIG går sa.dk i SORT, åh gudskelov så virker det igen.

Men hvordan pokker fik du den tanke? det er lige den tankegang jeg skal have fat i.

Jeg tror næste step må blive at gennemgå de borgerlige ægteskabsbøger slavisk efter
de 2 andre?.

Gitte, hvad mener du med de ikke var på den adresse, hvor kan du tjekke det ?

Endnu en gang tak for din store hjælp.

Hilsen
Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis

Gitte Johansen

#15
Hej Jane

Jeg mente i 1930. Det kunne du jo ikke vide.

Ja, det vil være en god ting at gøre. Jeg har prøvet at lede, men 2 par øjne ser bedre end 1 par.


Måske skal du også kigge efter, om faderen gifter sig igen?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com