Johann Friedrich Hinze, vielse 1850

Startet af Bente Hinze, 09 Jul 2012 - 17:31

Forrige emne - Næste emne

Bente Hinze

Åbenrå amt, Lundtofte herred,  Felsted sogn 1828-1880 opslag 102 nr. 2. Jeg tror det er en vielse af Johann Friedrich Hinze og Metta Christine Nielsen i 1850. Det er det eneste jeg kan læse. Jeg vil blive meget glad hvis nogen vil hjælpe mig. Venlig hilsen Bente Hinze

Inger Buchard

der Wittwer Johann Friedrich Hinze, Schobüllgaarder Parcelist
und Tischler auf Schobüllgaardfeld, mit dem Mädchen Metta Christina
Nielsen daselbst, Tochter der weiland Eheleute Jürgen Nielsen und Anna
Kjestina gebornen Jensen in Traasbüll

Ham kender jeg:
han var i 1. ægteskab gift med Ingeburg Kiestin Buchard, der døde 16.06.1849 og efterlod sig Johann Hinze * 06,07,1834 og Anna Maria Hinze f. 07,08,1838

Ingeburg er halvsøster til min tipoldefar, altså en sidegren, så jeg har ikke gjort meget ud af Hinze-familien, men jeg er meget interesseret.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Bente Hinze

Hej Inger.  Mange tak for hjælpen. Det var rigtig mange oplysninger jeg fik. Johann var søn af Johann Andreas Hinze og Metta Hennings og bror til Henning Madsen Hinze, som jeg forsker i, det var min mands tip tip oldefar. jeg tager lidt af grenene med. Hvis du er interesseret i mere er du velkommen til at skrive til mig. Venlig hilsen Bente Hinze

Bente Hinze

Hej Inge  Mange tak for hjælpen, det var rigtig mange oplysninger jeg fik. Johann var søn af Johann Andreas Hinze og Metta Hennings, han var bror til Henning Madsen Hinze, som jeg forsker i. Det var min mands tip tip oldefar. Hvis du er interesseret i mere er du velkommen til at skrive til mig. Venlig hilsen Bente Hinze