Christen Simonsen/Margrethe Thorsdatter 1750

Startet af Egon Hansen, 01 Dec 2010 - 21:35

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Jeg havde den gamle Jens Simonsen i min anetavle indtil at jeg opdagede at der var to som hed Christen Simonsen i Aasted i 1750.og at det ikke var Jens Simonsens sønnesøn, født 1729, som var gift med Margrethe Thorsdatter, og fik en søn Peder gift med enken på Nr Fuglsang i Aasted.
Jens Simonsens sønnesøn,Simon Jensen i Quissel, betegnes i en arvesag i 1778 som "døv og vanvittig", men kan dog skrive sit eget navn i skifteprotokollen(smuk og tydelig håndskrift!)og bor ugift hos den barnløse broder som skiftet drejer sig om, og bliver hos den nye mand som overtager gården efter broderen, som også hedder Jens Simonsen. Christen dør først i 1804. medens Peder Christensens far dør i 1780 og overlader sit fæstehus med et meget lille jordtilliggende til en svigersøn, Henrich Andersen.
Er der nogen som kender noget til Christen Simonsens og Margrethe Thorsdatters forældre?
Trods Familysearchs påstande er ingen af dem født i Åsted!
Mvh Egon Hansen

Henning Jensen

Ved søgning på FS ser jeg at der ikke er henvisning  til kirkebogen, men der står hvem der har indsendt oplysningerne:

Submitter:
Kirsten Ingemann PEDERSEN
Kastanievej 20 9900 Frederikshavn 

Det kan være hun kan hjælpe dig.

Mvh Henning Jensen




Egon Hansen

Har forsøgt at skrive til hende, men der kommer ikke noget svar. Måske er damen stødt over at jeg betvivler hendes påstand i Familysearch.
NB: For en sikkerheds skyld slog jeg adressen efter i KRAK, det kunne jo være en forældet adresse .
Men ellers tak for ideen.
Det er ikke første gang jeg har skrevet til en submitteradresse, når der har været ting jeg gerne ville have uddybet. Somme tider har jeg måttet konstatere at personen var flyttet.
Jeg har også forsøgt at få det lokale slægtshistoriske center til at formidle en kontakt for at få rettet grove misforståelser, men har aldrig haft held  til at komme igennem.
Mvh Egon