Thorleif Westbye fra Norge

Startet af Kamilla Cristofoli Bjørn, 02 Dec 2010 - 08:34

Forrige emne - Næste emne

Kamilla Cristofoli Bjørn

Jeg vil foske lidt i min mors slægt og vil begynde med hendes morfar.
Han kom til Danmark fra Norge som helt ung, vistnok fordi han havde fået en læreplads. Han hed Thorleif Westbye. Jeg er ikke sikker på stavemåden i fornavnet, men helt sikker på efternanvnet.
Er der nogen, der kan hjælpe??

Kamilla. ;)

Hans Poulsen



Hej Kamilla

"..hendes morfar.."

Min Mors morfar blev født 1832 og døde i en tidlig alder, nemlig i 1866.

Levede "..hendes morfar.." på nogenlunde samme tid?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kamilla Cristofoli Bjørn

altså..cirka. Men min oldefar, Thorleif Westbye fik en datter, min mormor i 1944, så han er nok født før start-30'erne...

Hans Poulsen

#3

Hej Kamilla

".. før start-30'erne..",

1830'erne? - jævnfør mit indlæg, men jeg gætter dog på, at det er

1930'erne?

"..fik en datter, min mormor i 1944..".

Véd du noget om, hvor Thorleif slog sig ned i Danmark? Skagen, Bornholm, Thyborøn, Hunlebæk?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kamilla Cristofoli Bjørn

Jeg mener han kom til sjælland et sted, men ved ikke præcist hvor. -ved bare at han ihvertfald boede i københavns området, da min mormor blev født.


Bente Aaris

#5
Hej Kamilla,

Ved du om Thorleif blev boende i Danmark ?
Var han gift med din mormor mor ?

Jeg spørger lidt om det fordi jeg evt. har en i kikkerten!

(Men da må du være lidt rask på lappen)!
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Kamilla Cristofoli Bjørn

ja. jeg tror han boede i dk til han døde. Og er sikker på at han var gift med min mormors mor:)

Anne Mortensen

Din mormors navn ?
Hvor er hun vokset op - evt. sogn ?
Din oldemors navn - mormors mor ?
---------------------------
F.eks. er der kirkebøger på Rigshospitalet til 1950.
---------------------------
Der skal sikkert en omvej til for at finde Westbye.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kamilla Cristofoli Bjørn

min mormor hedder Lone og hendes mor Birthe. Jeg ved faktisk ikke hvilket sogn eller hvilken by hun er født i..

Oddbjørn Johannessen

Jeg finner en Torleiv Olsen Vestby i Vestby, Glemminge (Østfold fylke) i ft. 1910.  Hans fødselsdato er 28. mars 1892, han er ugift og arbeider "paa trælasttomt".  Han kan jo være en mulig kandidat?  Stavemåten kan ellers variere i folketellingene.
Mvh
Oddbjørn Johannessen, Kristiansand

Kamilla Cristofoli Bjørn

>>Oddbjørn: Tak for forslaget, men min oldefar, thorleif er født i 1900-tallet.-en gang i 1920'erne vil jeg skyde på. men ellers tak!;)

Bente Aaris

#11
Ham jeg tænkte på ligger begravet her i Oslo Vest på Ris kirkegård:

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  F  R  Gnr  B  Gravsted Kommune Kirkesogn Korr
355039  Thorleif  Westby  2209  1905  1809  1989  2710  1989  18  6  13     Ris kirkegård Velg kirkegård i Oslo Ris

Født 22/9 1905 død 18/9 1989.

Han blev f. i Skien (i Telemark fylke = amt) og døbt der, da var faderen Skræddermester i Prinsensgade, jeg fandt hans dåb lige før internetforbindelsen til Arkivverket i Norge gik ned ant. på gr. af opgradering.:

Her er han med familien i Folketællingen 1910 de var nu flyttet til Gjerpen):

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036517000641/

Men hvis du mener helt sikkert at han døde i Danmark kan det jo så ikke være ham.

Hvis du tror han døde i København kan du gå på Stadsarkivet/Rådhuset og se der i begravelsesprotokollerne (alfabetisk).

Alt. hvis din mormor eller en anden kan huske en adresse de har boet på kan du gå på Borgerservice
(= Folkeregisteret) og bede om oplysninger om ham der koster vist nok kr 52,-.
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Kamilla Cristofoli Bjørn

>>Bente: altså..det lyder jo godtnok som en, der kunne være ham! Jeg må se om der er nogen jeg kan dobbelttjekke mine oplysninger hos. Men tusind tak for hjælpen indtilviddere:) :D