Trinitatis kirkebog københavn

Startet af Lene S. Nielsen, 10 Jun 2012 - 17:15

Forrige emne - Næste emne

Lene S. Nielsen

Hej er der mon en der kan hjælpe med at forstå dette:

I følge FamilySearch skulle Illa Fernanda Josepha Brøndum være født eller døbt d. 6/6 1858 i Trinitatis kirke i københavn
Kirkebog: københavn, Sokkelund, Trinitatis, 1858-1861 opslag nr.177 nr. 334 ud for dette d.6/6 står der : er død.

Jeg har i Trinitatis kirkebog for døde 1853-1884 opslag 268 ud for nr. 188 fundet hende død d. 11/6 der skulle hun være 7mdr

Nu er spørgsmålet så hvornår er hun født og hvor kan jeg evt. finde det ???

håber virkelig at der er nogle kloge hoveder her der kan opklare dette for mig.

V. H. Lene S. Nielsen

John Nielsen

Hej Lene

I Nr. 335 står der ikke at hun er født 6/6, feltet med fødselsdatoen er tomt.
Det kan sagtens være en mangelfuld indførsel fra et andet sogn hvor hun er døbt.

Ifølge dødsindførslen så skulle hun være født mellem 11/11-1857 og 11/12-1857 for at være 7/12 år den 11/6-1858.

Jeg har kikket i Trinitatis i den periode, men uden held.
Så fødselsstiftelsen eller et hospital er et godt bud, men det kan også bare være et andet sogn.

Hilsen John Nielsen

Lene S. Nielsen

Hej John

Jeg er også kommet frem til at hun må være født omkring november 1857.

Jeg tror ikke hun står opført i et andet sogn da hendes 12 ældre søskende alle er døbt i Trinitatis og de altid har boet på samme adresse. Hendes forældre står jo også udfor hvor hendes dåb skulle have været indført

Jeg har til gengæld tit oplevet at børn først bliver indskrevet i kirkebogen, når de bliver døbt, det er måske derfor der ikke står noget ud for hende under de fødte, jeg undre mig så bare over at hun ved sin død står indført med navn.

Jeg vil prøve at se i fødselsstiftelsen om hun evt. skulle være der.

Tak for dit forsøg


V H Lene