Hvor forsvinder Petra Henriette Mohr efter FT 1911 i Nykøbing sogn i Falsters Sø

Startet af Svenn Chr. Trønning, 04 Jun 2012 - 01:31

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger Petra Henriette Mohr der er født 18 november 1891 i Århus Domsogn og konfirmeret 2. october 1904 i Nykøbing Kirke, Nykøbing sogn i Falsters Sønder herred, Maribo amt.

Det sidste jeg har på hende er FT 1911 hvor hun  bor hun Skolegade 6, Forhuset Stuen  og er ugift og medhjælper og pige i huset samman med sin far og moder og sin søster Mette Kirstine Mohr der er ugift,  samt sin broder Søren Frank Mohr.
AO opslag 50.

Jeg har set Nykøbing sogn efter for døde samt gifte op til 1920. Hun er ikke i FT 1916, 1921 og 1925 samt 1930.

Der er ikke noget skifte efter hedes far Sukkevarefabrikant i Nykøbing Falster der dør 4 feb 1918 på Kommunehospitalet , Kommunehospitalet sogn i København, Københavns amt og begraves 11 feb 1918 på Ny Kirkegård i Nykøbing, Nykøbing sogn i Falsters Sønder herred, Maribo amt.

Nogle der er stødt på hende???

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Sonja Jensen

Hej
KB Nykøbing 1898-1919 opslag 136, der findes hendes vielse.
Venlig hilsen
Sonja Jensen

Svenn Chr. Trønning

Til Sonja Jensen.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp.

Familiehistorien siger ellers at hun døde 1913-1916, men det gjore hun så ikke.

Endnu en gang mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Jens-Christian Emborg

Hej Svenn

I dødsanmeldelsesprotokollen for Nykøbing Falster byfoged, opslag 44, ville du også kunne se at deres fælles barn Henriette Christiansen g.m. barber Aage Christiansen er nævnt, og derfor lever og er blevet gift, lige som deres anden datter også er nævnt.

Jeg kan tilføje at Petra Henriette finder du i FT-1916 i København, Amager Boulevard 2, st., opslag 32, hvor hun lige har fået en datter den 20-01-1916, hendes mor bor der midlertidigt og hendes mand opholder sig midlertidigt, opslag 40, ved Sikringsstyrken,  Christiansholms Batteriet.

I FT-1921 bor Petra Henriette stadig i København, Amager Boulevard 2, st., opslag 30, nu med mand og 2 døtre, Grethe Signe fra 1916 og Kirsten Rita født den 18-05-1920, Islands Brygge KB 1920-1921, opslag 111.


I FT-1925 bor Petra Henriette stadig i København, Amager Boulevard 2, st., opslag 5, nu med mand og 3 døtre, der er kommet en Inge Jytte til født den 30-08-1924, Islands Brygge KB 1924-1927, opslag 101.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Svenn Chr. Trønning

Til Jens-Christian Emborg

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp.

Jeg har forsøgt at finde skiftet efter deres far uden at finde det. Så du skal have mange tak for at du fandt det.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning