Hej Anders.
Jeg har i et par år nu, haft en stårende forespørgsel omkring HJÆLP til løsning af min Østerberg ane Peter Østerberg, en efterlysnin omkring den familie som din ane har været urmagerlærling hos i Viborg, Sorte Brødre.
Jeg har her til formiddag skrevet i dette andet TOPP -efterlysning, hvor BAHNSEN nævnes, og da vi har Bahnsammen slægtssammenfald i Flensburg (også) hvor en af mine aners brødre etablerede en Tapetvarefabrik og fam. selv havde været beboer af Hajstrupgaard i grænseegnen. Der var NATURLIGVIS tæt forbindelse til div. personer på FARVERGÅRDEN der.
Hos urmager i 1934, David Fog, 42 år og (Ane) Marie Fog, født Abildgaard Schrøder/Skrøder - 28 år. De boede i Westergade 393. Nørlyng, Viborg. Jeg går ud fra at Peter Østerberg 5 år plejebarn hos dem, er min ane.
Daniel Andreas TOPP var læredreng (urmagerlærlilng)
Hans Helmuth Jensen (discipel)
Niels de Sehested do
Rudolph Jermiin do
Else Marie Holtegaard (tjenestepige)
Jeg ved der er LUND/Bojesen og mange andre slægtssammenfald på i Flensburg egnen, ved ikke om du har været inde på Helmut Martensens webside omkring Das Kleine Kirchspiel Adelby, weiter zu den daten...... og se alfabetisk navneliste.... der har jeg nemlig mange mange aner (også) - blandt andet Pauli-navnet fra Mecklenburg.
www.ADELBY.comog at min formentlige Østerberg, Peter - 5 år og pjelebarn, er i den familie din ane er urmagerlærling hos.
BRODERSEN skriver også en del om befolkningen fra den egn.
I øvirgt fremgår navnet Zeuten i linket, hvilket får mig til at udtrykke, at jeg ofte er stødt på Ågaard, Aagaard også i denne anledning - nogen der kan forklare mig sammenhængen yderligere ??
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr