Søger nogle børn Duus.

Startet af Susan kirkeberg Johansen, 05 Jul 2012 - 22:37

Forrige emne - Næste emne

Susan kirkeberg Johansen

Hej Jeg er ny i dette forum, så alt hjælp er velkommen. Hvis jeg skal skrive min besked anderledes ??? Som sagt søger jeg hjælp til og finde 2 piger, de er begge født i Stenstrup på Fyn. Jeg har søgt dem i alle
sogne på Fyn både døde og konfiameret men uden held. Jeg ved de ikke er adopteret væk , men de kunne måske være kommet i pleje eller på børnehjem. Pigerene hed Caroline Thedora Duus f 26/8-1888 i Stenstrup og Frederikke Duus f 2/12-1889 i Stenstrup (Fyn),deres mor hed Cecilie Dorthea Duus. De er født uden for ægteskab. Jeg har dem på en FT i 1890 i Stenstrup, Så forsvinder de alle tre og først i 1901 finder jeg deres mor Cecilie i Fåborg, men uden børn. Er der nogle der kender til denne Duus familie ??

Hilsen Susan

Alice Oppenheim

Dit første indlæg? Det slap du da meget godt fra. Velkommen til!

Det eneste jeg kunne ønske mig, var at du gengav de FT´er, du omtaler. Jeg smækker lige FT-1890 på:


Svendborg, Sunds, Stenstrup, Stenstrup, hus, 14, FT-1890, B0707
Sicillie Dorthe Dus??   37    Fraskilt   -      Dybbel
Knud Peder Dus   4    Ugift   barn      Sand??
Karuline Thedora Dus   1    Ugift   dt [barn]      Stenstrup
Frederikke Dus   under 1 aar    Ugift   dt [barn]      " [Stenstrup]


Du nævner ikke storebror KNUD. Hvad blev der af ham?



Kaj Arne Jørgensen

Måske er det børnenes mor jeg har fundet her ?

http://www.esla.dk/media/andreft/FT1921%20Sonderborg%20by.pdf

16 Cicilia Dorothea Duus K 17.04 1852 Gift, fødested Sottrup, bopæl Degense/Faaborg husmoder


Jeg har ikke studeret listen nærmere, så jeg er usikker på det med bopæl, om det er i 1918 eller 1921.
Men det er måske et spor ?
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Susan kirkeberg Johansen

Hej tak for dit svar , det var pænt af dig. Her en oversigt over de FT jeg har på Cecilie Dorthea Duus/Jensen. Hun var gift en gang men bruger ikke så tidt Jensen. Hun er FT i Fåborg i 1901 og 1906, FT 1911 i Diernæs , så mangler jeg hende i 1916 ?? og FT 1921 i Sønderborg , Og FT i 1925 er hun i Dybbøl ?? Hun døde i 1928. Håber nogle er stødt på mine Duus piger måske i Jylland hvem ved ??
Hilsen Susan

Susan kirkeberg Johansen

Citat fra: Alice Oppenheim Dato 05 Jul 2012 - 23:20
Dit første indlæg? Det slap du da meget godt fra. Velkommen til!

Det eneste jeg kunne ønske mig, var at du gengav de FT´er, du omtaler. Jeg smækker lige FT-1890 på:


Svendborg, Sunds, Stenstrup, Stenstrup, hus, 14, FT-1890, B0707
Sicillie Dorthe Dus??   37    Fraskilt   -      Dybbel
Knud Peder Dus   4    Ugift   barn      Sand??
Karuline Thedora Dus   1    Ugift   dt [barn]      Stenstrup
Frederikke Dus   under 1 aar    Ugift   dt [barn]      " [Stenstrup]


Du nævner ikke storebror KNUD. Hvad blev der af ham?




Hej Alice. Tak for din Venlighed. Storebror Knud har jeg styr på , han kom på børnehjem. Det med FT skal jeg nok huske frem over. Jeg går udfra du mener jeg skal skrive år og opslag som jeg finder i AO ??

Alice Oppenheim

Næh, opslagsnummer er fint, men en copy-paste fra DDD (som den jeg satte ind) er godt.

Kom pigerne ikke på samme børnehjem som Knud? Og HVOR kom han hen?

Susan kirkeberg Johansen

Citat fra: Alice Oppenheim Dato 07 Jul 2012 - 13:31
Næh, opslagsnummer er fint, men en copy-paste fra DDD (som den jeg satte ind) er godt.

Kom pigerne ikke på samme børnehjem som Knud? Og HVOR kom han hen?


Nå, på den måde. Ja det er smart. Nej, det gjorde de ikke desværre. PÅ et hjem der låg i Tommerup.

K. Thidemann

Svendborg, Sallinge, Faaborg Landdistrikt, Bjørnø, 9, 2, FT-1901, D5930
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Madsen 1842 0208  E Husfader Husmand og Postfører Bjørnø Faaborg Landsogn
Lars Jensen Madsen 18870111  U Barn  Bjørnø Faaborg Landsogn
Ane Kirstine Mortensen 18990109  U Barn  Bjørnø Faaborg Landsogn
Cecilie Dorthea Jensen 1852 0417 E Tjeneste tyende Tjenestepige Dybbøl Slesvig
-----
mvh K.Thidemann 9000