Poul Mouridsen født 1747. Død i Vinding, Skandeborg 1825

Startet af Jane Nilsson, 07 Maj 2012 - 16:53

Forrige emne - Næste emne

Jane Nilsson

Nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvor Poul Mouridsen er født.

Jeg kan følge ham i Vinding fra 1787 til sin død i 1825. Han findes i både FT, diverse skifteprotokoller og i kirkebøger fra Vinding.

Han var gift 3 gange. Kirsten Hansdatter død i 1881 i Vinding (1 søn død i 1881). Maren Laursdatter død i 1808 i Vinding (ingen børn)

Han blev gift med Kirsten Jensdatter født 1781 i Them, Skanderborg i 1808. Fik 3 børn i Vinding hvor den ene  er Jens Poulsen (direkte ane 4 generationer) født 1814 i Vinding.

Hilsen Jane


Egon Sørensen

Hej Jane!


Et bud fra FS.


IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
  Denmark
Search Results  | Download | Print 

--------------------------------------------------------------------------------

   
Poul Mouritzen Pedigree
  Male     
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  1747   Horsens, Skanderborg, Denmark

Christening: 
Death:  JUN 1825   Them, Skanderborg, Denmark

Burial: 
 

Men husk der er mange fejl i FS.


Mvh.

Egon Sørensen

Jane Nilsson

Tak Egon

Har selv søgt i Horsens, men måtte give op, da der er mange Mouridsen. Jeg prøver lige at følge tråden.

Hilsen Jane

Jane Nilsson

Desværre var han ikke født i Horsens.

Nogen der kan hjælpe med hvor det ellers kunne være ?

Hilsen Jane

Vivi Winther

Hej

Poul Mouritsen død 17 juni 1825, 78år, Gårdejer af Poulslyst
1814-1869 Vinding, Tyrsting, Skanderborg opslag 318

FT 1801 Skanderborg, Vinding opslag 8 boende på Poulslyst, 55 år

FT 1787 Skanderborg, Vinding opslag 4

lidt historie fra Vinding

http://www.freewebsite-service.com/vindingbogen/forside.php

dette er et gæt men håber det er ham født 23 jan 1746

1740-1758 Grædstrup, Tyrsting, Skanderborg opslag 42

prøv at google Poulslyst der er flere ting med Poul´s navn.

Mvh


Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Jane Nilsson

Hej

Tak for svaret.

Jeg har set på dit forslag vedr. fødested i Grædstrup. Problemet er at faderens navn er Niels Rasmussen. Burde han ikke hedde Mourids eller Mouritz.

Jeg kan også følge ham i Vinding lige fra 1787, men ikke i den mellemliggende periode.

Bente Feldballes hjemmeside http://www.milloup.dk/bf/ er et rigtig godt redskab, når der skal ledes i det område, men jeg kan ikke finde noget der ligner Mouritzen eller Mouridsen.

Hilsen Jane

Vivi Winther

Hej Jane, jeg bor i området  ;) kom lige i tanke om der er flere af det navn i Sønder Vissing, det er dog uden for det sogne område. har du søgt i Vrads eller Bryrup, som også kører sammen med Vinding. Jeg går lidt ud fra hvor Poulslyst ligger, som det ser ud til han har haft sin tilknytning til.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Jane Nilsson

Ja, jeg har søgt i Bryrup og Vrads, da jeg har flere aner der kommer fra det område. Det undrer mig bare, at det første jeg kan finde på ham er fra Kirkebogen 1781 og FT fra Vinding fra 1787.

Så jeg må nok prøve at søge i sognene omkring Vinding.

Hilsen Jane

Jane Nilsson

Povel Mouridsen fundet i Skanderborg, Føvling, Haarup. Døbt 30. januar 1746.

Vivi Winther

Hej Jane,  :) super,  den havde jeg ikke lige med har du et opslag på den da jeg er nysgerrig  ;).

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Vinter Henriksen

Hej

Og Poul Mouridsen af Hårup gift med Kirsten Hansdatter i Våbensholm 1771 i Føvling sogn (opslag 266)

Med venlig hilsen

Hanne

Jane Nilsson

Fandt dåben Kb 1737-1791 opslag 157, den første i 1746. Faderen hedder Mouritz Poulsen

Da jeg så fandt  vielsen mellem ham og Kirsten Knudsdatter, var jeg sikker på det var ham.

Hilsen Jane

Vivi Winther

Hej Jane, tak så blev jeg så klog  :). men jeg læser nu hans hustru som Kierstine og ikke Kirsten, men da i er to der skriver Kirsten må det jo værre rigtig  ;).

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"