Kirsten Sørensdatter født ca 1765 i Fousing sogn?

Startet af Mai Louise Falsig, 23 Maj 2012 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Mai Louise Falsig

Jeg er kørt fast i Kirsten Sørensdatter og vil gerne have lidt eksperthjælp.
Kirsten bliver gift med Jacob Kristensen og de får datteren Karen Jacobsdatter.

Karen Jacobsdatter er født ca. 1799 i Fousing sogn, Hjerm herred, Ringkøbing amt. Hun bliver gift med Peder Mikkelsen den 6. november 1825 i Fousing Kirke.

Karen Jacobsdatter og Peder Mikkelsen får bl. a. datteren Kirsten Marie Pedersdatter:

Ved Kirsten Marie Pedersdatters Daab oplyser Kirkebogen:

1826
[No.]: 49 [Aar og Datum]: fød og Hjdbt d: 29 December 1826 [Barnets fulde Navn]: Kiersten Marie [Daabens Datum enten i Kirken eller hiemme]: i Kirken den 19 Feb: 1827 [Forældrenes Navne, Stand, haandtering og Opholdssted]: Peder Mikkelsen Huusmd i Skinberg og Hustrue Karen Jacobsdatter [Faddernes Navne, Stand, haandtering og Bopæl]: Kiersten Sørensdatter fra Kuldgaard i Fausing, 0g Datter, Kiersten Marie Jacobsdatter. Søren Christian Jacobsen Fausing. Peder Dÿrmose og Peder Lauridsens Kone i Skinberg [Hvor anført i det almindelige Jevnførelses: Register]: Pag: 117 No 49 [Anmærkninger]: ."

Blandt faddere ses en Kiersten Sørensdatter fra Fausing(Fousing) samt Søren Christian Jacobsen Fausing. Mon det er mormoderen Kirsten Sørensdatter og hendes far?

Jeg aner intet om Kirsten Sørensdatter og Jacob Kristensen

Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk

Vibeke Weilby Bach

Hej

FT 1834

Det ser ud til at være moderen og broderen

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Hjerm, Fovsing, Fousing, Qvolsgaard, 28, FT-1834, C0806
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jacob Christensen 63  Gift  Gaardmand 
Kirstine Sørensdatter 63  Gift  Hans kone 
Søren Christian Jacobsen 31  Ugift  Deres barn 
Kirstine Marie Jacobsdatter 27  Ugift  Deres barn 
 
--------------------------------------------------------------------------------
Hilsen Vibeke

Mai Louise Falsig

Hej Vibeke
Du har ret.
Jeg har i Kirkebøgerne for Fovsing Sogn ledt efter både Kirsten Sørensdatters og Jacob Kristensens dåb fra 1765-1771; men jeg synes ikke, de er der. Det betyder måske bare, at jeg har overset dem.
MVH
Louise
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk