Fejl i KB?

Startet af Jytte Overgaard Jensen, 19 Maj 2012 - 20:19

Forrige emne - Næste emne

Jytte Overgaard Jensen

Hjælp!!! jeg er kørt fast.

Jeg har en ane, som jeg har fundet 2 steder på nettet i slægtstavler, oplysningerne passer næsten bare ikke årstallet. Hun skulle være født 1737 i Skibet sogn-Tørrild herred-Vejle amt i 1837. Hun hedder Mette Laursdatter. Hun bliver begravet fra Vejle-Sct Nicolai sogn-Nørvang herred - Vejle amt. Kirkebogen 1824-1834 opslag 211 i året 1831

Er der en der kan finde hende?

Med venlig hilsen
Jytte o. Jensen

Hans Poulsen

#1
Hej Jytte

Du får helt givet nogle gode svar, hvis du anbringer dit indlæg i den DIS-gruppe, der hedder *AneEfterlysning*.

Du kan eventuel *kopiere og sætte ind* fra *Metode og teknik* til *AneEfterlysning*, slette teksten i *Metode og teknik* og eventuelt lave en henvisning til dit indlæg om samme spørgsmål i *AneEfterlysning*.

Sørg for en god tekst i emnerubrikken - få tid, sted og navn ind i overskriften. Den slags *sælger*.

Venlig hilsen
Hans

=====

Du får lige to FS-udskrifter med på vejen. Bemærk, at Laursdatter og Larsdatter kan være én og samme person. About kan du oversætte som *cirka*, og så har du måske forklaringen på, at du har en margeb på et par år.

Mette LARSDATTER Pedigree
 Female    
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  About 1737   Skibet, Vejle, Denmark

Christening:  
Death:  31 DEC 1830    
 Burial:  
   

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
 Father:  Lars  Family
 Mother:  ikke fundet  


=====

FS-udskrift nummer to:

Mette LARSDATTER Pedigree
 Female    
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  
Christening:  10 FEB 1740   Skibet, Vejle, Denmark

Death:  31 DEC 1830    

Burial:  
   

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
 Father:  Lauritz Hansen  Family
 Mother:  Johanne P

Det er dåben og begravelsen, kirkebogen lægger vægt på - ikke fødsels- og dødsdatoen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jytte Overgaard Jensen

Mange, mange tak til Hans for hjælpen.

Og hvordan jeg fremover kan søge på en ane. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden, at være medlem hos DIS-danmark!

Venlig hilsen
Jytte O. Jensen