Samuel Nissen Christensen Moysen

Startet af Jytte Moysen, 19 Maj 2012 - 13:56

Forrige emne - Næste emne

Jytte Moysen

er født 30 oktober 1842 i Marstal , Svendborg amt. Rent tilfældig fandt jeg ham i Ulkebøl , Sønderborg amt hvor han 29 juli 1866 bliver viet til Catharina Maria Pedersen . I Ulkebøl får de også en søn , Jørgen Hansen Moysen , der er født 8 oktober 1866 . Der efter bliver familien væk for mig. Jeg har ledt i omkringliggende sogne for at se om de skulle have fået flere børn , men uden held. Måske nogen er "faldet" over familien i "deres" sogne.
venlig hilsen Jytte

Annette Christiansen

Du skal måske søge i tyske kirkebøger, jf. nedenstående:

Provinsen Slesvig-Holsten (tysk: Provinz Schleswig-Holstein) var en provins af Kongeriget Preussen og Fristaten Preussen fra 1868 til 1946. Den blev skabt ud fra hertugdømmerne Slesvig og Holsten, der var blevet erobret af Preussen og Kejserriget Østrig fra Danmark i 2. Slesvigske Krig i 1864. Efter den Preussisk-østrigske krig i 1866, der endte med en østrigsk nederlag, blev Slesvig og Holsten annekteret af Preussen. Provinsen blev oprettet i 1868 og inkluderede også Sachsen-Lauenburg.

Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Slesvig-Holsten_(provins)

Med venlig hilsen
Annette
Annette Christiansen
rudal1945@gmail.com

Jytte Moysen

Hej Anette
Tak for svar. Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på at de kunne være flyttet i den retning ....eller jeg ubevidst har undladt det fordi det er en del mere besværligt  ;D
venlig hilsen Jytte

Inger Buchard

Hvis man vil falde over noget i det hjørne af landet, skal man opsøge www.alsnissen.dk

FT 1925 Elsmark
4 Christine moysen K 28.07 1911 U Broager Elsmark husassistent

FT 1921/25 (jeg ved ikke hvilken, men nok 1921) Krumom og Blæsborg
hus 1 Callesen, Maria Catharina Dorothea EK 04.11 1884 37 Schlesvig husmoder Krumom
nr 15 2 moysen, Jørgen Frederik Albert U 11.12 1907 14 Asseballe søn Krumom
3 moysen, Peter U 07.12 1904 17 Husum søn Krumom
4 moysen, Anni U 05.05 1916 5 Bro datter Krumom
5 moysen, Marie U 29.11 1917 4 Bro datter Krumom

FT 1855 Guderup, Sjellerup, Østerholm og Stolbro:
22 Maren moysen U 03.03.1835 20 Marstal/Ærø tjenestepige

Så navnet overlever da på Als

Inger

Redaktør på DIS-Wiki

Jytte Moysen

Tak for svar, Inger - Jeg kender godt Alsnissen og har haft rigtig megen gavn af den, men i tilfældet Samuel Nissen Christensen Moysen var der intet at hente  :D desværre.

Else Skovbo Jensen

Hej

Der er åbenbart en anden slægtsforsker, der søger Moisen/Moysen
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,507707,507707

Kunne det tænkes, at Samuel Nissen Moysen med familie er udvandret ??
På ancestry er der utallige med det navn i USA , sikkert af jødisk oprindelse.


med venlig hilsen
Else

Jytte Moysen

Hej Else  :D
Tak for interessen. Jeg kender godt Lone Jensen der har haft et indlæg i Aneefterlysning.
Jeg har tænkt tanken at fam. kan være udrejst og har søgt i div. databaser uden held. Jeg fandt sønnen Jørgen Hansen Moysen som har forsøgt at udrejse, men han blev stoppet fordi han var udeblevet fra militærtjeneste.
venlig hilsen Jytte