Elna og Sigrid blev gift samme dag

Startet af Jørn Thomasen, 17 Maj 2012 - 19:55

Forrige emne - Næste emne

Jørn Thomasen

Kan nogen hjælpe mig med oplysninger om efterkommere efter: Peder Kristian Pedersen, født 16. sep. 1900 i Assentoft, Essenbæk Sogn, Sønderhald Herred, Randers Amt (1899-1917 opslag 9), gift den 4. marts 1922 i Fuglsbølle, Langeland Sønder, Svendborg Amt 1914-1928 opsl. 65, med Anna Kristine Rasmussen, født 30. april 1898. Parret ses i FT. 1925 Skrøbelev Sogn opslag 103, sammen med de 3 ældste børn.
Jeg har fået oplyst at parret får 8 børn: Inga Karoline Andrea, Elna Marie , Sigrid Valdborg, Gerda, Børge, Lilly, Ove og Bent.
Elna og Sigrid blev gift samme dag, - Sigrids vielse er nævnt i Ottestup Sogns kirkebog 1941-1967 opslag 86.
1. Inga Karoline Andrea Pedersen født 14. april 1922 (Fuglsbølle, Langeland Sønder, Svendborg Amt 1914-1928 opslag 30) – Hun er måske gift Årøe.
2. Elna Marie Pedersen født i Skrøbelev sogn, Langeland, Svendborg Amt 30. juni 1923, (opslag 66)
viet 10. nov. 1946 i Sct. Mikkels kirke i Slagelse (opslag 238) med: Ungkarl Gårdejer af Sdr. Bjert Sogn, Vejle Amt, Niels Clausen Erik Schmidt, født i Sdr. Bjert Sogn den 17. juli 1917, søn af gdr. Erik Clausen Schmidt og hustru Claudine Marie Schneider.
3. Sigrid Valborg Pedersen født i Skrøbelev sogn, Svendborg Amt 22. dec. 1924, viet 10. nov. 1946, i Sct. Mikkels kirke i Slagelse (opsl. 238) med: Ungkarl, Avlsmedhjælper af Skovse, Sct. Mikkels landsogn, Aage Ernst Jensen, født i Aasted Sogn Hjørring Amt, den 3. juni 1914, søn af husmand Thomas Jens Endius Jensen, Kvissel og afdøde hustru Engel Kathrine Nicoline Jensen.
4. Gerda Pedersen
5. Børge Pedersen
6. Lilly Pedersen blev gift med sin fætter Ove Pedersen
7. Ove Pedersen
8. Bent Pedersen

Else Skovbo Jensen

Bemærk at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke må videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for et sådan opslag, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet
           Sådan står der i vejledningen til Forum.
Jeg har ingen oplysninger til dig, men så vidt jeg kan se, vil mange af de oplysninger du søger kunne dreje sig om nulevende personer


med venlig hilsen
Else

Jørn Thomasen

Tak for svar til Else Skovbo Jensen.
Hvis nogen kan hjælpe mig i forbindelse med nulevende efterkommere efter Peder Kristian Pedersen,
vil jeg blive meget glad for en henvendelse, min mail-adresse er: J.thomasen@turbopost.dk
Venlig hilsen
Jørn Thomasen
Ege alle 50
8766 Nørre Snede
tlf 75771387 - 40533413